رهبری تقویت انقلاب و جبهه مقاومت را مقدمه ظهور می‌دانند

حجت الاسلام شاکری گفت: در اندیشه مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جامعه اسلامی، تمام کارهایی که انجام شده یا می‌شود مانند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سعی و تلاش در جهت گسترش فرهنگ انقلاب و تقویت جبهه مقاومت و مبارزه با ظلم و ظالمین، همه مقدمه‌ای برای تکمیل حکومت جهانی امام عصر(عج) است

حجت الاسلام محمد شاکری-امام جمعه فردوس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: مهدویت در اندیشه مقام معظم رهبری یک مقوله گسترده است که می‌توان از ابعاد مختلف آن را بحث و بررسی کرد.

وی در ادامه گفت: در اندیشه مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جامعه اسلامی، تمام این کارهایی که انجام شده یا می‌شود مانند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سعی و تلاش در جهت گسترش فرهنگ انقلاب و تقویت جبهه مقاومت و مبارزه با ظلم و ظالمین، همه مقدمه ای برای تکمیل حکومت جهانی امام عصر (عج) است، به این معنی که ما وظیفه داریم جهان را آماده کنیم تا صاحب الزمان (عج) تشکیل حکومت دهند.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه در اندیشه مقام معظم رهبری، صاحب این مملکت خود امام زمان (عج) است، افزود: خیلی از کارها به دست خود ایشان حل و فصل می شود لذا در موارد متعدد شاهد بوده ایم که رهبری به امام زمان (عج) استغاثه می کنند.

حجت الاسلام شاکری در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری اعتقاد دارند انتظار فرج، دل ها را امیدوار می کند و به مردم امید می بخشد و یاس و ناامیدی را از بین می برد و به انسان روحیه کار کردن و خسته نشدن می بخشد و نهایتا اینکه خود را سربازی برای امام زمان (عج) می داند و با این روحیه، همواره خود را خدمتگزار مردم می داند و خدمت کردن را از وظایف خود می داند.

وی با اشاره به تمدن اسلامی گفت: از منظر اسلام، مهمترین رکن لازم تحقق تمدن اسلامی که ایجاد نظام همه جانبه فرهنگی، اجتماعی باشد، تشکیل حکومتی است که بر پایه ارزش های فرهنگی اسلام بنا شده باشد.

امام جمعه فردوس در ادامه عنوان داشت: از منظر رهبر معظم انقلاب، هدف نهایی انقلاب اسلامی، رسیدن به تمدن اسلامی در یک زنجیره منطقی و مستمر بر اساس ارزش های فرهنگی است که زیربنای آن ارزش ها دارای چهار محور دین، اخلاق، عقلانیت، علم و دانش لازم است که هر کدام لوازم خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: بنابراین آن تمدن مهدوی که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به دنبال آن است زمانی محقق خواهد شد که دین باوری و توحید محوری و بازگشت به اسلام ناب محمدی صورت گرفته و کرامت انسانی حفظ شده و سبک زندگی اسلامی فراگیر و وحدت و اتحاد و همدلی در بین مردم ایجاد شود و مردم از آزادی انسانی برخوردار شوند و علم و دانش بشری در قالب ایمان و در خدمت بشر قرار گیرد.

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه تمدن سازی اسلامی، الزاماتی دارد، افزود: تا آن ها محقق نشود تمدن اسلامی هم محقق نخواهد شد و در تمدن اسلامی، هم مکان ها و هم زمان ها و همچنین رویکردها و روش ها و هم شخصیت ها دخالت دارند.

امام جمعه فردوس در ادامه بیان کرد: اینکه برنامه های اسلامی اعم از برنامه های آموزشی، خدمت رسانی، عبادی و اجتماعی باید با محوریت مساجد در هر محله و منطقه‌ای انجام گیرد به ما می فهماند که مسجد در تمدن اسلامی مدخلیت دارد و اینکه رفتارهای اجتماعی بین افراد باید همان اخلاق حسنه باشد و یا شخصیت هایی که محور می باشند باید از صفت عدالت برخوردار باشند و می فهماند که هم رویکرد و روش و هم شخصیت ها در تمدن اسلامی تاثیر گذارند.

حجت الاسلام شاکری با اشاره به اینکه مقبولیت جهانی که برخاسته از اقتدار و عزت و جهان شمولی نظام اسلامی نیز باشد، از الزامات تمدن اسلامی است، گفت: بنابراین همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اشاره کرده‌اند تهذیب نفس و جامعه پردازی بر اساس رعایت حقوق شهروندی و با رویکرد اخلاق محوری و حکمرانی اسلامی بر اساس عقلانیت و علم و دانش اسلامی و عمل به دستورات دینی و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقدمه و لازمه تمدن سازی اسلامی است.

کد خبر 1766802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha