حمایت ۶۰ درصد یهودیان آمریکایی از تشکیل کشور مستقل فلسطین

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد نزدیک به یک‌سوم یهودیان آمریکایی با حقیقت مربوط به نسل‌کُشی اسرائیل در نوار غزه موافق هستند و ۶۰ درصد از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، نظرسنجی جدید مرکز امور عمومی بیت‌المقدس در سرزمین‌های اشغالی نشان می دهد که نزدیک به یک سوم یهودیان آمریکایی با حقیقت مربوط به نسل کشی اسرائیل در نوار غزه موافق هستند و ۶۰ درصد از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی حمایت می کنند.

در این گزارش آمده است: تقریبا یک سوم پاسخ دهندگان با این که اسرائیل در حال نسل کشی در غزه است، موافق هستند و ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان نیز می‌گویند که تشکیل کشور مستقل فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حال حاضر برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها لازم و ضروری است. آنها این اقدام را بهترین راه برای صلح با شرایط متفاوت مربوط به غیرنظامی‌سازی می‌دانند. 

مذاکرات برای صلح در سرزمین‌های اشغالی از سال ۲۰۱۴ به بن بست خورده است که عمدتاً به دلیل شهرک سازی های مستمر اسرائیل در کرانه باختری اشغالی و امتناع این رژیم از تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس شرقی است.

تنها ۵.۸ درصد با تشکیل دولت فلسطین به طور کلی مخالف بودند و ۸.۸ نیز درصد نیز هیچ نظری در این زمینه نداشتند.

اسرائیل از ۷ اکتبر سال گذشته میلادی حملات خود به نوار غزه را آغاز کرده است که منجر به شهادت بیش از ۳۶‌ هزار فلسطینی که اکثریت قریب به اتفاق زنان و کودکان بودند، شده است.

با گذشت نزدیک به هشت ماه از جنگ اسرائیل، بخش های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو، ویران شده است.

نتایج این نظرسنجی که از  ۵۱۱ یهودی آمریکایی گرفته شده است، نشان داد که بیش از ۵۱ درصد از یهودیان آمریکایی از تصمیم «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از ارسال سلاح به اسرائیل در بحبوحه حمله زمینی این رژیم به رفح در جنوب نوار غزه حمایت می کنند.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه، آمریکا حمایت نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک قوی به اسرائیل ارائه داده است.

همچنین بر اساس این نظرسنجی۳۴.۴ درصد از یهودیان آمریکا تظاهرات در دانشگاه ها را ضد جنگ و طرفدار صلح می‌دانند در حالی که ۲۸.۳ درصد این اقدام دانشجویان را صرفا ضد اسرائیلی می دانند.

از ماه آوریل، دانشگاه‌های چندین کشور از جمله آمریکا، بریتانیا، فرانسه و اسپانیا، شاهد تظاهرات اعتراضی علیه جنگ اسرائیل در غزه در میان درخواست‌ها از مدیریت دانشگاه‌ها برای پایان دادن به همکاری با مؤسسات اسرائیلی بوده‌اند.

هنگامی که از آنها در مورد حمایتشان از اسرائیل پس از اعتراضات سؤال شد، ۳۳ درصد گفتند که حمایتشان افزایش یافته و ۴۳ درصد گفتند که نظرشان در این زمینه ثابت مانده است.

کد خبر 1766816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha