همکاری گروه‌های جهادی و فرهنگی در برنامه‌های تابستانه کانون

منصوری گفت: استفاده از حلقه های میانی و گروههای جهادی از رویکردهای جدید امسال است که در این راستا از گروه های فرهنگی مختلف و ان جی او ها به منظور همکاری با کانون دعوت به عمل می آوریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، امروز چهارشنبه (۱۶ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از برنامه های تابستانه کانون پرداخت و گفت: برنامه‌های امسال با شعار «تابستونتو بساز» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های کانون هر ساله از ابتدای خرداد ماه آغاز و به مدت چهار ماه ادامه دارد، افزود: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ زنگ آغاز برنامه های این نهاد فرهنگی همزمان با سراسر کشور در مراکز کانون به صداد در خواهد آمد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کانون حدود ۶۰ فعالیت داریم که برای کودکان ۴ تا ۱۸ سال ذیل چند محور تدارک دیده شده است، ادامه داد: مهمترین فعالیت ما حول محور کتاب و کتابخوانی و قصه گویی است که با هدف تبیین فرهنگ کتابخوانی برگزار و خوشبختانه مورد استقبال گسترده قرار گرفته است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی انجام فعالیت های هنری را محور دیگر برنامه های کانون دانست و بیان کرد: انواع و اقسام کارگاه های هنری از جمله نگار گری، عکاسی، نقاشی، نمایش و ‌... نیز برگزار می شود.

منصوری همچنین با بیان در محور ادبی نیز فعالیت های مختلفی انجام می شود، اظهار داشت: یکی از ویژه برنامه ها ذیل محور فرهنگی برنامه ها عملی  است که با این کار در صد هستیم تا بچه ها با سمت برنامه های عملی و آموزشی نیز گرایش داشته باشند.

وی ارتباط با خانواده ها از دیگر برنامه های کانون دانست و بیان کرد: برای والدین انواع کارگاه های مشاوره ای و ... برگزار می شود.

این مقام مسئول به فعالیت کانون یاران با هدف جذب بیشتر بچه ها به کانون اشاره کرد و ادامه داد: افزایش کانون یاران از دیگر فعالیت های ما است که هر عضو (جوانان و نوجوانان توانمند که قابلیت ارتباط با همسالان و مدیریت را دارند) به عنوان سفیر در کانون معرفی و می توانند افراد دیگر را عضو کانون کنند و امیدواریم بتوانیم تعداد کانون  یارها را افزایش دهیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه فعالیت های تابستانه کانون، ایام محرم و اربعین، دهه امامت و ولایت، هفته دفاع مقدس، روز شعر و ادب و هفته ملی کودک را در بر می گیرد، گفت: برنامه ریزی های لازم در راستای اجرای برنامه های مناسبتی ویژه ایام پیش روز در مراکز کانون در نظر گرفته شده است.

منصوری با بیان اینکه برنامه های ما در ۴۴ مرکز ثابت و ۵مرکز پستی و سیار در استان برگزار می شود، گفت: استفاده از حلقه های میانی و گروههای جهادی از رویکردهای جدید امسال است که در این راستا از گروه های فرهنگی مختلف و ان جی او ها به منظور همکاری با کانون دعوت به عمل می آوریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۸۵کارگاه در حوزه های مختلف برگزار شد، ادامه داد: امسال پیش بینی می کنیم این تعداد از یک هزار عبور کند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه تا کنون بیش ۱۷هزار ۲۴۳عضو در کانون ثبت نام کرده اند، ادامه داد: زیرساختی که ما در کانون داریم قطعا جوابگوی کودکان نیست بلکه بخشی از کودکان را می توانیم تحت پوشش قرار دهیم اما اگر زیرساختها فرام شود تعداد بیشتری از کودک و نوجوان را تحت پوشش قرار خواهیم داد و برنامه های بیشتری را نیز برگزار خواهیم کرد.

منصوری یکی از تاکیدات کانون را برگزاری برنامه های اردویی دانست و گفت: اردو به عنوان یک مولفه تربیتی و پرورشی مورد تأکید است و ما نیز در نظر داریم اردوهای درون شهری و درون استانی با حضور اعضا برگزار کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان به فعالیت باشگاه «قاف» اشاره کرد وافزود: این باشگاه یک باشگاه ادبی است که کودکان و نوجوانان که می توانند در حوزه شعر تاثیرگذار باشد و نقش آفرینی کنند در این باشگاه ثبت نام کنند که سه نفر از استان مرکزی در این باشگاه عضو هستند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهانش، به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: ما در کانون ۱۸ ساله ها را نیز تحت پوشش داریم که در این راستا برنامه برای رای اولی ها نیز برگزار خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به توجه این روزها به هوش مصنوی و اهمیت این موضوع، بیان کرد: آشنایی جوانان و نوجوانان با هوش مصنوعی ضروری است و نیاز است کودکان با یک نگاهی جدید هدایت شوند و ما به این حوزه در حال ورود هستیم.

کد خبر 1766840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha