پارلمان اسلوونی، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

پارلمان اسلوونی با به رسمیت شناختن کشور فلسطین به عنوان یک کشور مستقل موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، اسلوونی روز گذشته(سه شنبه ۱۵ خرداد) اعلام کرد: پارلمان اسلوونی کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

  تعداد کشورهای مجمع عمومی سازمان ملل که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، از ۱۹۲ کشور به به ۱۴۹ کشور افزایش یافت.

 دولت اسلوونی در حساب کاربری خود در پلتفرم  ایکس نوشت:حزب مخالف دموکرات اسلوونی عصر روز سه شنبه و قبل از جلسه پارلمان، پیشنهاد خود برای برگزاری همه پرسی در مورد به رسمیت شناختن کشور فلسطین را پس گرفت.

دولت اسلوونی اعلام کرد:  ۵۲ نفر از ۹۰ نماینده پارلمان به به رسمیت شناختن کشور فلسطین رای مثبت دادند، در حالی که نمایندگان حزب دمکرات جلسه را ترک کردند.

از سوی دیگر، رابرت گلوب، نخست‌وزیر اسلوونی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی گفت: به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل وبا حاکمیت، مردم فلسطین را در کرانه باختری و نوار غزه امیدوار می‌کند.

« یانز یانسا» رئیس حزب دموکرات اسلوونی روز دوشنبه گفت: تصمیم برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ممکن است در دراز مدت به اسلوونی آسیب برساند.

 دولت اسلوونی هفته گذشته جلسه ای را برای بررسی در مورد تصمیم به رسمیت شناختن کشور فلسطین برگزار کرد، جایی که گلوب در بیانیه های پس از جلسه گفت که کشورش تصمیم گرفت کشور فلسطین را براساس قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت بشناسد.

اسپانیا، نروژ و ایرلند در ۲۸ ماه می ۲۰۲۴ کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.

کد خبر 1766854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha