بچه‌های مسجد ظرفیت بزرگی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شوند

مهدی‌خانی با اشاره به ظرفیت موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی؛ نقش بچه‌های مسجد در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی مهدی‌خانی، پنجشنبه(۱۷ خرداد) در نشست صمیمی جمعی از مدیران فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با استاندار؛ فلسفه اصلی شکل‌گیری کانون‌های مساجد را احیای نقش حقیقی مساجد عنوان و بیان کرد: در حال حاضر ۲۷ هزار کانون در سطح کشور فعالیت می‌کند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه از این تعداد ۷۰۰ کانون در شمال استان و بیش از ۵۰۰ کانون در جنوب استان فعالیت دارد؛ به فعالیت ۳۰ کانون تخصصی خواهران نیز اشاره کرد.
وی از عضویت بیش از ۸۵ هزار نفر اعضای کانون‌های مساجد استان در سامانه بچه‌های مسجد خبر داد و با افزودن این مطلب که فعالیتهای متنوعی در کانون‌ها در حال اجرا است؛ یکی از دستاوردهای کانون‌ها را  رویداد فرهنگ و هنر مساجد ایران دانست که بچه‌های استان کرمان در آن خوب درخشیدند.
وی بچه‌های مسجد را ظرفیت بزرگی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی محسوب کرد و در ادامه طرح‌های "مسجد؛ پایگاه قرآن" و "اوقات فراغت" را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سال گذشته ۲۰ درصد کانون‌های مساجد استان در طرح اوقات فراغت ورود کردند که رتبه دوم کشور را به دست آوردیم و استان کرمان رتبه سوم فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد کشور را نیز دارد.
مهدی‌خانی دو موضوع کار تشکیلاتی و هم‌افزایی لازم میان کانون‌های مساجد را از جمله اولویت‌هایی نام برد که باید برای تحقق آن تلاش بیشتری شود زیرا کانون‌ها از ظرفیت هم استفاده نمی‌کنند که به منظور رفع این نقیصه طرح محله‌محوری شکل گرفته است.
وی در پایان با اشاره به اینکه هر استان باید رویدادی را در زمینه کانون‌های مساجد پشتیبانی کند؛ افزود: کرمان جشنواره رویداد سرود سردار آسمانی را میزبانی می‌کند.
در ادامه این نشست تعدادی از مدیران کانون‌های مساجد به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های خود پرداختند.
مشروح سخنان استاندار در این نشست را از اینجا بخوانید.

کد خبر 1766932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha