پویش چله خدمت در کردستان راه اندازی شد

رازیانی گفت: پویش چله خدمت به نیابت از شهدای خدمت در استان راه اندازی شد.

حجت الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: پویش چله خدمت به نیابت از شهدای خدمت در استان راه اندازی شده و براساس این پویش هرکس با هر مهارت و تخصصی می تواند در این پویش ملی نذر خدمت تا چهلم شهدای خدمت  شرکت کند.

وی با اشاره به خدمات اجتماعی این پویش بیان کرد: برگزاری کلاس های تقویتی توسط معلمین و دانش آموزان برتر، تقدیم جزوات و کتب آموزشی سال های قبل به افرادی که نیاز دارند،  دوخت چادر رایگان، برپایی مواکب در محلات و مساجد شب های جمعه، اهداء خون از جمله خدمات اجتماعی این پویش محسوب می شود.

وی به خدمات اقتصادی پویش چله خدمت اشاره کرد و یادآور شد: قربانی گوسفند و اهداء گوشت به نیازمندان، کنارگذاشتن صدقات روزانه برای کمک به نیازمندان ، راه اندازی دیوار مهربانی،  اهداء چادرهای نو رنگی به مساجد، کمک رسانی در تدارک سیسمونی و جهیزیه ساده با همراهی خیرین و مساجد محله،  صرفه جویی در مصرف آب و برق  نیز از جمله این خدمات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان برپایی محافل قرآنی در مساجد، ختم صلوات های گروهی، قرائت روزانه زیارتنامه یا سایر ادعیه، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم نیز از جمله خدمات قرآنی و معرفتی پویش چله خدمت در استان به شمار می‌رود.

رازیان خدمات بهداشتی و پزشکی پویش را شامل مشاوره رایگان فرزندآوری توسط کارشناسان بهداشت، برپایی. میز خدمت پزشکان عمومی در مراکز عمومی مانندکنترل‌ قد و وزن و فشارخون، خرید نسخه درمانی سالمندان همسایگان و نزدیکان،  همراهی با بیماران جهت مراجعه به پزشک درصورت نداشتن مراقب و همراه و عیادت و دلجویی از بیمارانی که ماه ها بستری شده اند با تیم شبکه محلی مسجدو غیره اعلام کرد.

وی اضافه کرد: مردم میتوانند خدمت جهادی را روایت کنند وآثار خود را در قالب گزارش و مصاحبه های مردمی، متن، کلیپ ، پوستر و شعر به نشانی @BanovanKurdistanدر پیام رسان ایتا ارسال نمایید.

کد خبر 1766963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha