ضرورت ایجاد شور و نشاط در محیط مساجد باحضور جوانان

شکری گفت: ایجاد شور و نشاط در محیط مساجد با حضور پرشور کودکان و نوجوانان بسیار ضروری است.

سجاد شکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی تربیتی شهید احمدی روشن مسجد قمربنی هاشم (ع) گیلانغرب برای جذب جوانان، گفت: مسجد بی گمان به عنوان سنگری که از آغاز بنای آن تاکنون دارای نقش فرهنگی و آموزشی و تربیتی بوده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید احمدی روشن در گیلانغرب افزود: برای حضور جوانان در مساجد، لازم است، مساجد را از انحصار به نماز، خارج کرد، جوان عنصری فعال و پرشور است و به دنبال کانونی فراگیر و خودجوش می باشد لذا مسجد، پایگاه تصمیم گیری اجتماعی، نظامی، سیاسی، عبادی و فرهنگی بوده است.

ضرورت ایجاد شور و نشاط در محیط مساجد باحضور جوانان

وی خاطر نشان کرد: در واقع مسجد یک مجتمع است که جوانان را با سلایق مختلف در خود جمع کرده است. اگر در دوران دفاع مقدس ما شاهد حضور چشمگیر جوانان در مساجد بودیم یکی از دلایلش فعال بودن در زمینه های عبادی، نظامی و فرهنگی بوده است.

شکری اظهار کرد: اگر امکانات هنری، ورزشی، نمایشی، کتابخانه در کنار مسجد به عنوان جزئی از پیکره مسجد محسوب شود، جوانان به مسجد راغب تر خواهند شد. با کمال تأسف دنیای  امروز در مسیر خود با ظواهری زیبا از روش های نو و از تمامی امکانات استفاده می کنند ولی ما تنها به روش های سنتی اکتفا کرده ایم و از همه ظرفیت ها استفاده نمی کنیم.

ضرورت ایجاد شور و نشاط در محیط مساجد باحضور جوانان

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید احمدی روشن در گیلانغرب اظهار کرد: در طول سال این کانون برنامه های مختلفی شامل کلاس آموزش قرآن، احکام، روانخوانی  قرآن، قرائت، فوتبال داخل حیاط، پینگ پنگ و فوتبالدستی، غبار روبی مساجد، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نماز جماعت، شرکت در راهپیمایی ها، برگزاری مراسم عزاداری و اعیاد و ویژه نونهالان و نوجوانان برگزار می کند.

وی در پایان گفت: ارتباط صمیمی امام جماعت مسجد با کودکان، نوجوانان و جوانان یکی از مهمترین عوامل جذب و استحکام حضور آنان در مساجد است.

کد خبر 1766971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha