به جوانی جمعیت توجه ویژه داشته باشیم/ازدواج سلوک و ترقی به سوی خداوند است

امام جمعه یاسوج فرزند را باقیات صالحات و پیری جمعیت را هولناک و وحشتناک دانست و گفت: باید به جوانی جمعیت توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام سجاد علیه السلام در جمله ای نورانی همه ما را نصیحت فرمودند که «دنیا به انسان پشت می‌کند، اعتنایی به انسان‌ها ندارد و زمین همه آنها را در خود فرو می‌برد».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه انسان ابدیتی در پیش دارد، گفت: دنیا محلی برای عبور انسان بوده و کسی که فرزند دنیا بوده و به امورات دنیا می‌چسبد، از آخرت غافل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد علیه السلام می‌فرماید «شما فرزند آخرت باشید»، افزود: انسان باید در این دنیا برای آباد کردن آخرت خود تلاش کند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر تلاش برای انجام کارهای نیک و پسندیده در این دنیا، ادامه داد: انسان باید اهل تلاش بوده ولی حرص، طمع، بی‌انصافی و اعمال خلاف شرع را انجام ندهد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر کسی زاهد شد دنیا برای وی آسان خواهد بود، خاطرنشان کرد: انسان باید برای رسیدن به بهشت خدا تلاش کند و از خواسته‌های شهوانی و هوس‌ها دوری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های زاهد توجه زیادی به دنیا ندارند، بیان کرد: کسی که از جهنم ترس داشته باشد، مرتکب گناه نخواهد شد.

آیت الله حسینی در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، شهادت امام جواد علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: امام جواد علیه السلام در سن ۹ سالگی به امامت رسید.

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج خاطرنشان کرد: این از معجزات تاریخی نظام آفرینش بوده که یک کودک با این سن به مقام امامت می‌رسد.

وی یادآور شد: امام کسی است که همه نظام آفرینش به فرمان وی در می‌آید و بر همه علوم، کائنات عالم و مخلوقات به اذن خدا آگاه می‌شود.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه امام در یک مقامی است که مافوق درک انسان بوده و مقام الهی بر کل عالم دارد، اظهار کرد: مظلومی اهل بیت علیهم السلام این بود که در زمان خودشان آمدند ولی انسان‌های فهیم نبودند که در زمینه احکام، مباحث و مسائل دنیا و آخرت سوال بپرسند.

امام جمعه یاسوج در فراز دیگری از خطبه‌ها سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را یادآور شد و افزود: خداوند در زمینه ازدواج دستور داده مردانی که زن ندارند، ازدواج کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه خداوند دستور داده که برای ازدواج ترسی از فقر نداشته باشید، ادامه داد: کسی نباید از ترس فقر و نداری ازدواج نکند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه وقتی خداوند تضمین می‌کند کسی نباید از مسئله ازدواج ترس داشته باشد، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «اگر کسی ازدواج کرد، نصف دین خود را به دست آورده است».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: ازدواج در اسلام یک عمل عبادی، اخلاقی، معنوی، سلوک و ترقی به سوی خداوند است.

وی بیشتر اهل جهنم را کسانی دانست که زن نگرفته‌اند و اظهار کرد: بحث فرزندآوری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه آسمان درب رحمت خود را در چهار زمینه باز می‌کند، بیان کرد: نخست زمانی که باران می‌بارد، وقتی که فرزند با مهر و محبت به صورت والدین نگاه می‌کند، وقتی درب خانه خدا باز می‌شود و هنگامی که ازدواج اسلامی و مراسم عروسی شکل می‌گیرد.

امام جمعه شهر یاسوج ازدواج را امر مهم و مقدسی دانست و یادآور شد: امام موسی کاظم علیه السلام فرمود «سه گروه در سایه عرش الهی در آسایش هستند و یکی از آنها کسی است که باعث شود برادر مسلمان خود ازدواج کند».

وی ضمن تاکید بر اینکه سخت‌تر از جنگ و تحریم پیری جمعیت است، تصریح کرد: امروز راهی را می‌رویم که مشکلات ما سخت‌تر از جنگ می‌شود.

آیت الله حسینی با بیان اینکه عدم فرزندآوری و پیری جمعیت باعث مسائل امنیتی، ترکیب جمعیتی، از بین رفتن ملت و ... می‌شود، گفت: فرزند باقیات صالحات بوده و پیری جمعیت هولناک و وحشتناک و باید به جوانی جمعیت توجه ویژه داشته باشیم.

کد خبر 1767045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha