ضرورت مقابله با جنگ فرهنگی دشمن و ترویج سبک زندگی اسلامی

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه دشمنان اسلام می‌خواهند سبک زندگی خودشان را در کشور ما رواج دهند، گفت: تلاش کنیم سبک زندگی اسلامی رواج پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به اینکه نظام بر پایه ولایت که می آید جهان اسلام قوی می شود، گفت: این ویژگی نظام بر پایه امامت و ولایت بوده و جنبه اجتماعی آن این چیزها است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت گستره بیرونی کشور اینگونه است و حال در داخل کشور هم باید ولایی شود، افزود: ولایت فقیه برای نیازهای داخلی هم برنامه دارد، در اقتصاد، فرهنگ و سیاست داخلی برنامه دارد.این برنامه ها چگونه باید اجرا شود؟از طریق رئیس جمهوری که مردم انتخاب می کنند عملی می شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه رهبر معظم روز ۱۴ خرداد فرمود رئیس جمهور باید معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی باشد، بیان کرد: مبانی نظام اسلامی همین ولایت فقیه است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی بیاید که قلبا ولایت فقیه را معتقد نباشد کار نظام ولایی در داخل خراب می شود، تصریح کرد: کسی انتخاب کنید که به فرموده رهبر معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی باشد که مهم ترین رکنش ولایت فقیه است.

به گفته آیت الله دژکام، اگر آدمی که در ولایت ضعیف است را انتخاب کنیم یعنی یک چالش ایجاد کردیم و تاثیر نورانیت ولی عصر که در کشور می خواهد منعکس شود را کم کرده ایم، رئیس جمهور مانند یک غیر هادی در جریان برق است که این وسط قرار می گیرد و نمی گذارد نور امامت و لایت به مردم منتقل شود اما اگر منتخب مردم معتقد باشد مانند یک هادی عمل کرده و این نور ولی عصر به مردم می رسد.این را ما در شخصیت شهید جمهور آیت الله رئیسی دیدیم چون معتقد به مبنای ولایت بود و یک حرکت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: این قضیه را استمرار دهیم و تک تک ما مسئول هستیم در جهان تبینی که امروز باید انجام شود و میدان دار این قضیه شویم تا شرایط رئیس جمهور کشور برای مردم تبیین شود که مقام معظم رهبری فرموده اولین شرط این است که معتقد به مبانی جمهوری اسلامی باشد و پای ولایت از ولایت اهل بیت(ع) تا ولایت شخص حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بایستد و نتیجه مطلوب را هم بگیریم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر جشن های عید غدیر، گفت: همه مومنین به صورت ویژه برنامه‌ریزی کنند، خصوصا در حرم سوم اهل بیت اسلامی که به صورت ویژه برگزار شود.برنامه‌های متعددی است که به اطلاع دوستان می‌رسد امام مهم‌ترین بخش این است که برای خود روز عید غدیر به صورت مخصوص برنامه‌ریزی کنید.

وی با اشاره به روز ازدواج نیز گفت: تلاش‌هایی خوبی برای ازدواج آسان در شهر شیراز شکل گرفته است و بنده دلم می خواست در چنین مناسبت‌هایی اطلاع‌رسانی در محل نماز جمعه هم بشود و امیدواریم این اطلاع‌رسانی‌ها در هفته‌های آینده انجام شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دشمنان اسلام می‌خواهند سبک زندگی خودشان را در کشور ما رواج دهند و ما هم داریم تلاش می‌کنیم که سبک زندگی اسلامی رواج پیدا کند، گفت: در صحنه جنگ حلوا قسمت نمی‌شود و جنگ است و درگیری هم سنگین است.آنها دارند تلاش می کنند.

وی گفت: برخی برای من پیام می دهند که در برخی محیط‌های قدیمی شیراز که سنت زندگی ایرانی اسلامی بوده امروز محل معامله چه شده است و چه می شود، این صحنه جنگ است یعنی جایی دشمن نفوذ کرده است.

دژکام اظهار کرد:خواهش بنده این است که همه به فکر این باشند که مقابله کنند، یک جاهایی وظیفه مسئولین قضایی و انتظامی است و دیروز جلسه‌ای با مدیران استانی داشتم و قرار شد جلسه ای جدی بگیریم، اقدام قانونی و ضابطه‌مند محکم می خواهد وگرنه مجال را باز گذاشتیم دشمن می آید و نفوذ می کند.

وی گفت: انشاالله از آن عزیزان خواهش می کنیم که برخوردهای قاطع و پیشگیرانه داشته باشند اما عموم مردم هم تلاش کنند تا ما در این جنگ فرهنگی هم مثل همه عرصه‌های دیگر جنگ پیروز و سربلند بیرون بیاییم.

کد خبر 1767055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha