رعایت مرز تببین و تخریب در انتخابات ضروریست

حجت‌الاسلام محمدیان اخلاق مداری را ملاک مهمی برای انتخابات دانست و گفت: کاندیداها باید اخلاق‌مدارانه مرز بین تبیین و تخریب را در مناظرات خود رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام‌ محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۱۸ خرداد) ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت جوادالائمه(ع) به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) پیرامون مسئله فلسطین، انقلاب امام و ویژه‌گی‌های بارز رییس جمهور شهید و انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری پیش رو اشاره و اظهار کرد: این اجتماع بی نظیر هرساله در ۱۴ خرداد برای زنده نگه داشتن یاد امام و بهره گیری از راه امام تشکیل می شود.

وی هدف مهم و مورد نیاز مردم ایران را پیشرفت کشور در همه امور دانست و افزود: درس این انقلاب این بود که وقتی رقم خورد استقلال و بزرگی ایران حفظ شد و با عملیات وعده صادق که به موقع انجام شد اقتدار ایران به دنیا نشان داده شد.

محمدیان با اشاره به اینکه با حمله اسراییل به غزه و تلاش برای عادی سازی روابط با اسراییل به گونه ای بود که دیگر نامی از فلسطین باقی نماند تصریح کرد: این کشتار عظیم در هیچ قاموس نظامی نمی گنجد و دلیل بر قدرت آن کشور نیست و همین خون ها در تسریع نابودی این رژیم کمک خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: رهبری فرمودند «آقای رئیسی تراز و ملاک خدمتگزاری به جامعه اسلامی را بالا برد» زیرا با خدمت و شهادت خود ایران را در بین رجال سیاسی دنیا ارتقا داد و شهید جمهور و شهید خدمت بودن او امری بود که از دل اجتماع مردم به وجود آمد و لقب نبود که مسئولین به این شهید داده باشند بلکه این  تعابیر از دل مردم بیرون آمد.

محمدیان با اشاره به این انتخابات زود هنگام گفت: مقام معظم رهبری انتخابات را فصل رقابت بر سر خدمت دانستند که می بایست رقبا رعایت اخلاق را در مناظرات انتخاباتی مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: اخلاق مداری خود ملاک مهمی برای انتخابات است و کاندیداها باید اخلاق مدارانه مرز بین تبیین و تخریب را در مناظرات خود رعایت کنند.

محمدیان با تاکید بر اینکه، تخریب فضای انتخابات را خراب و باعث ایجاد نفرت پراکنی در جامعه می شود افزود: رفتار درست و اخلاقی یکی از ملاک های شخص اصلح است.

وی خاطر نشان کرد: در تبیین باید چارچوب نظام حفظ شود همانگونه که رهبری فرمود «بد گویی و لجن پراکنی به آبروی ملی ما لطمه می زند» بخصوص در این برهه حساس انتخابات که بعد از شهادت رییس جمهور ملت ایران از یک تهدید فرصت ساختند و با آن اجتماع بزرگ در مراسم تشییع نشان دادند پشتیبان نظام و دولت هستند.

محمدیان اذعان کرد: ما در هر برهه ای از زندگی در حال انتخاب هستیم و اگر انتخاب بدی داشته باشیم به سرنوشت خود و خانواده خود لطمه میزنیم و بعضی انتخابات ها سرنوشت یک ملت و یک سرزمین را رقم می زند که تک تک ما در آن می توانیم نقشی سازنده و تعیین کننده داشته باشیم.

وی گفت: انتخابات حقی است که این انقلاب به دست ملت داد و تک تک مردم سرنوشت این کشور را رقم میزنید ازین رو باید بدانیم هم حق و هم تکلیف است.

کد خبر 1767064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha