رئیس جمهور جدید باید وزیر رهبری، امین مردم و دولتمردان باشد

امام جمعه شهر پاتاوه گفت:رئیس جمهور جدید باید وزیر رهبری، امین مردم و امیر دولتمردان باشد و لذا حضور پرشور مردم و انتخاب اصلح دو وظیفه مهم ما در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۸خرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ به موضوع تقوا و آداب عیادت از بیمار به سخنی از امام علی (ع) و پیامبر اسلام(ص) اشاره و اظهار کرد:تقوا داروی دردهای جسمانی و روحی شما است در بیماری سه خصلت است: دعای بیمار مستجاب، بیماری، کفاره گناهانش و بیمار همیشه به یاد خداست».

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: امام علی(ع) همچنین فرمودند «از بیمار بخواهید تا برای شما دعا کند و نزد بیمار به اندازه دوشیدن شیر شتر بمانید، او را امیدوار به آینده نمایید و شما هم برای او دعا و طلب عافیت کنید.

وی به نقل از امام علی (ع)، افزود: «عیادت کامل، آن است که عیادت کننده یک دست خود را روی دسته‌های بیمار یا بر پیشانی او بگذارد».

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: امام رضا علیه السلام فرمودند: «هر مومنی که مومنی در بیماری‌اش عیادت کند، اگر صبح باشد ۷۰ هزار فرشته او را بدرقه و همراهی کنند و چون نزد او بنشیند، رحمت خدا او را فرا گیرد و فرشتگان تا شب برای او استغفار کنند و اگر شب باشد، همین امر تا صبح برای او خواهد بود».

خطیب نماز جمعه پاتاوه به شرح و بیان یک حکایت از امام جواد (ع) که به عیادت یکی از اصحابش، که بیمار شده بود رفت و بر بالین او نشست، او را گریان دید و در برابر مرگ ،بی‌تاب، ادامه داد:ـ ای بنده خدا!ا ز مرگ می‌ترسی چون نمی‌دانی مرگ چیست، اگر چرک و کثافت تو را فرا گیرد و موجب ناراحتی تو گردد و زخم‌های پوستی در بدن تو پدید آید و بدانی که غسل کردن در حمام این چرک‌ها و زخم‌ها را از بین می‌برد، آیا نمی‌خواهی که وارد حمام شوی و بدنت را بشویی و پاک گردی؟ بیمار عرض کرد:البته دوست دارم . امام (ع) فرمود: مرگ برای مومن همان حمام است و آن آخرین پاکسازی آلودگی گناه است، بنابراین وقتی که به سوی مرگ رفتی و از این مرحله گذشتی، در حقیقت از همه اندوه به سوی خوشحالی و شادی روی آورده‌ای. بیمار از فرموده‌های امام جواد علیه السلام، قلبی آرام پیدا کرد عافیت و نشاط پیدا کرد و نگرانیش از بین رفت.

وی در خطبه سیاسی با تسلیت مناسبت ۲۹ ذی القعده، سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) به بیان سخنی از امام رضا (ع)، گفت: حضرت امام جواد (ع) راستگو، شکیبا، دارای فضیلت، نور چشم مومنان و مایه خشم ملحدان است».

حجت الاسلام سیادت به سبک مبارزاتی حضرت امام جواد (ع) اشاره و بیان کرد: الگوی تحقق انقلاب اسلامی است، آن حضرت در مناظرات، قاطعانه و با صلابت در برابر انحراف‌ها، توهین‌ها، مسامحه ها و دیگر حیله‌ها و مکرهای خلفای باطل ایستاد و از حقانیت دین دفاع کرد.

امام جمعه شهر پاتاوه به فلسفه اینکه چرا آن حضرت برکت اعظم برای شیعیان نامیده شده، پرداخت و گفت:امام علیه السلام با توجه به آرایش طاغوت در دو جبهه سیاسی، فکری و فرهنگی مواضع مبارزاتی خود را متناسب با این دو جبهه تنظیم فرمود، لذا حماسه انقلاب اسلامی را باید استمرار شکل مبارزاتی امام جواد علیه السلام بدانیم، زیرا او معدن وفا و شهید راه عقلانیت و علم است.

وی دربخش دوم خطبه با اشاره به اینکه انتخابات صحنه عزت و حماسه است، به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گریزی زد و عنوان کرد: «حامیان کاندیداها لجن پراکنی نکنند، آبروی ملی-تبیین ماهیت حقیقی قابت‌های انتخاباتی در جمهوری اسلامی-حاکمیت اخلاق در رقابت‌ها رعایت شود».

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان خدمت است، ادامه داد: ملت ایران به رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد.

امام جمعه شهر پاتاوه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور جدید باید وزیر رهبری، امین مردم و امیر دولتمردان باشد و لذا حضور پرشور مردم و انتخاب اصلح دو وظیفه مهم ما در انتخابات است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند «حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی، واکنش عصبی به باطل شدن نقشه آنهاست»، به تحلیل تحلیلگران غربی اشاره و تصریح کرد: در عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی از گروه مقاومت شکست سختی خورده و جهان را تغییر خواهد داد؛ به گفته یک‌مورخ اسرائیلی پروژه صهیونیستی نفس های آخر خود را می‌کشد و آنها خود را در دالان بن بستی انداختند که نجاتی ندارد.

حجت الاسلام سیادت در بخش پایانی خطبه سیاسی با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به ذکر سخنی از رسول اکرم (ص) که فرمودند «بی همسران خود را همسر دهید که خداوند ازدواج‌ و اخلاق آنان را نیکو، روزیشان را فراخ می‌کند و بر جوانمردی آنها می‌افزاید»، به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک ازدواج آسان گریزی زد و گفت: «اساس ازدواج در سادگی است، فرهنگ ازدواج آسان و ساده حلال بسیاری از مشکلات ومسائل می‌باشد. آداب و رسوم‌ها مهریه‌های سنگین و شرط و شروط‌هایی که برای ازدواج گذاشته می شود، ازدواج‌ها را به تاخیر می‌اندازد. خانواده‌های مزدوجین سخت‌گیری را کنار بگذارند و این سخت گیری‌ها موانع زدواج می‌باشد و سن ازدواج را بالا می‌برد».

کد خبر 1767065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha