اجرای طرح کلید به کلید دولت سیزدهم در خراسان شمالی

مشاور شهردار بجنورد در حوزه بازآفرینی شهری گفت: طرح کلید به کلید دولت سیزدهم برای مالکین بافت های فرسوده در خراسان شمالی ابلاغ و اجرایی شد.

احمد مقدمی، مشاور شهردار بجنورد در حوزه بازآفرینی شهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: طرح کلید به کلید یکی از طرح‌هایی است که اجرای آن به احیای بافت فرسوده کمک می‌کند و راه و شهرسازی و شهرداری مجری این طرح است.

وی بیان کرد: مالکین بافت فرسوده در این طرح می‌توانند با ۴۰ درصد تخفیف در خرید منزل خود با یکی از واحدهای نوساز یا زمین معاوضه کنند.

مشاور شهردار بجنورد در حوزه بازآفرینی شهری، اضافه کرد: اکنون در مرحله شناسایی افراد و رایزنی با آنان هستیم که تاکنون ۴۸ خانوار در محله جوادیه بجنورد شناسایی شده اند.

وی گفت: هسته اصلی و بافت شهری مرکز استان خراسان شمالی علاوه بر آشفتگی و بی‌نظمی در ساخت و سازهای جدید با ناکارآمدی های بافت فرسوده نیز درگیر است.

مقدمی خاطرنشان کرد: مشوق های ساخت و ساز در بافت فرسوده، شامل مواردی چون تراکم، سطح اشغال و نیز تسریع در دریافت پروانه ساختمانی و مجوزهای لازم برای اجرای پروژه های ساختمانی است.

وی عنوان کرد: شهر بجنورد، ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده دارد که گستره آن در خیابان امام خمینی (ره) از چهار باسکول تا میدان فردوسی، در خیابان امیریه از میدان فردوسی تا چهارراه تختی، در ۳۲ متری شهدا از محل چهارراه تختی تا چهارراه خیام، در خیابان ۱۷ شهریور از محل چهارراه ۱۷ شهریور تا چهارراه باسکول است.

مقدمی افزود: حدود ۲۰ درصد از مساحت شهر بجنورد را بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تشکیل می‌دهند.

کد خبر 1767082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha