طرح انتقال آب شیروان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: طرح اجرای انتقال آب در راستای پروژه شهرهای دارای تنش آبی و به منظور تامین آب شُرب شهر شیروان از ابتدای امسال آغاز شده که اکنون با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در دست اجراست.

رضا عطایی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه خط انتقال اتصال چاه های پیرشهید شیروان به خط انتقال چاه های امیر آباد در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: هزار و ۹۰۰ متر لوله گذاری برای انتقال آب چاه های پیرشهید به شهرستان شیروان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اضافه کرد: عملیات اجرایی مشتمل بر اجرای چهار هزار و ۶۰۰ متر لوله فایبرگلاس، ۲۰۰متر لوله فولادی و احداث ۱۷ باب حوضچه با ابعاد مختلف به همراه اتصالات و شیرآلات است.

وی ادامه داد: تکمیل عملیات باقیمانده اتاقک های سرچاه، محوطه سازی اتاقک های سرچاه و رفع نواقص و اتفاقات خط انتقال آب چاه های پیرشهید از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

عطایی بیان کرد: در ادامه اجرای این پروژه، تست و اصلاح نواقص خط لوله ۳۵۵ پلی اتیلن از چاه های پیرشهید تا شیرکوه به طول تقریبی یک کیلومتر نیز اجرایی شده است.

لازم به ذکر است؛ مقدار قابل توجهی از آب شُرب شیروان از سد بارزو تامین می شود که به دلیل خشکسالی ها، آب پشت سد به شدت کاهش یافته و برای عبور از فصل گرما ضروری است حجم موجود آب سد و آورد رودخانه برای تامین آب شُرب این شهر حفظ شود.

کد خبر 1767084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha