مسجد «بیرمنگام» تاریخ و برنامه‌های عید سعید قربان را اعلام کرد

مسجد «گرین لین» تاریخ برگزاری جشن عید قربان در بیرمنگام را تعیین و اعلام کرد که برنامه‌های ویژه این روز را با استقبال از همه مسلمانان در این شهر برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « birminghammail»، مسجد «گرین لین» تاریخ برگزاری جشن عید قربان در بیرمنگام را تعیین و اعلام کرد که برنامه‌های ویژه این روز را با استقبال از همه مسلمانان در این شهر برگزار خواهد کرد.

مسجد و مرکز اجتماعی «گرین لین» که گردهمایی های بزرگ شهر را برای عید فطر و عید قربان سازماندهی می کند ۱۶ ژوئن (یکشنبه ۲۷ خرداد)  را به عنوان روز عید قربان اعلام کرد.

این مسجد بر اساس آنچه دولت عربستان اعلام کرده است، گفت که که ماه جدید ذی الحجه از ۷ ژوئن آغاز شده، روز عرفه در روز شنبه، ۱۵ ژوئن و عید قربان در روز یکشنبه، ۱۶ ژوئن خواهد بود.

در بیانیه مسجد «گرین‌لین» آمده است: ۱۰ روز اول ذی الحجه مقدس ترین ایام سال اسلامی است که روز عرفه را نیز در بر می گیرد، ماه ذی الحجه یکی از مقدس ترین ایام سال اسلامی و ماه افزایش معنویت است و در آن مسلمانان شاهد دو رویداد بسیار خاص حج و عید قربان هستند.

بیانیه «گرین‌لین» به نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در این بیانیه نوشت: «۱۰ روز اول ذی‌الحجه از محبوب‌ترین روزها نزد خداوند هستند.»

این بیانیه می‌افزاید: این ۱۰ روز عزیز پس از ماه مبارک رمضان فرصت دیگری برای به دست آوردن پاداش های بی حد و حصر است.

مسجد گرین‌لین با اعلام اینکه نماز عید را در روز ۱۶ ژوئن برگزار خواهد کرد، تاکید کرد که برنامه‌های دیگر از جمله سخنرانی درباره اهمیت قربانی کردن و فلسفه آن در روز عید برگزار خواهد شد.

این مسجد تصریح کرد که میزبان نمایشگاه‌هایی برای درک عید سعید قربان خواهد بود و از همه مسلمانان دعوت کرد تا در این روز در مسجد حضور داشته باشند.

کد خبر 1767130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha