اشتغال ۱۷۰۰ طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه استان مرکزی

حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی از اشتغال یک هزار و ۷۰۰ طلبه زن در حوزه های علمیه استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی، ضمن تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به تبیین فرهنگ و معارف دینی در جامعه تاکید کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: حوزه های علمیه مکانی برای تربیت و پرورش افراد با اندیشه های دینی و اسلامی است که خوشبختانه امروزه شاهد گرایش هر چه بیشتر به تحصیل در این مراکز دینی و اسلامی هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به ثبت نام ۲۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی افزود: این بانوان در سطوح مختلف ثبت نام کردند که تعداد ۱۰۰ نفر در سطح ۲، ۷۰ نفر در سطح سه و ۳۰ نفر نیز برای تحصیل در سطح چهار هستند.


وی با بیان اینکه فرآیند ثبت نام متقاضیان تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران استان تا بیستم تیرماه ادامه دارد، اظهار داشت: سطوح سه و چهار ویژه افرادی است که سال گذشته در سطوح ۲ یا سه تحصیل کرده باشند و متقاضیان جدید تنها می‌توانند در سطح دوم حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنند.


این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته از ۳۸۰ نفری که برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان مرکزی ثبت نام کردند ۲۵۰ نفر پذیرفته شدند، ادامه داد: ۳۰۰ نفر نیز در سطوح مختلف از حوزه‌های عملیه خواهران استان فارغ التحصیل شدند.

حجت الاسلام گودرزی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ طلبه زن در ۱۸ حوزه‌ علمیه استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند، ادامه داد: امروز شاهد گرایش هر چه بیشتر بانوان جوان به تحصیل در حوزه‌های علمیه هستیم که این نتیجه عملکرد خوب این مراکز است.

وی اضافه کرد: بانوان طلبه پرچمداران دین مبین اسلام در برابر  فرهنگ غرب هستند و با تاسی به بانوان بزرگ اسلام پر راستای گسترش معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تلاش می کنند.

این مقام مسئول به توطئه‌های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: امروز دشمن بیشتر نسل جوان ونوجوان و بانوان ما رو مورد هدف قرار داده است که این امر بر تلاش هر چه بیشتر بانوان به ویژه طلاب علوم دینی می افزاید.

کد خبر 1767182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha