خدمت‌رسانی چایخانه حضرتی به همت خادمیاران رضوی

خادمیاران چایخانه حضرت رضا(ع) میزبان نمازگزاران و عزاداران حضرت امام جواد(ع) شدند.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ در شب شهادت حضرت جوادالائمه(ع) اقامه عزا کردند و به محضر ابالجواد(ع)؛ امام رضا(ع) عرض تسلیت و تعزیت داشتند.این‌ محفل نورانی، که به میزبانی کانون ایثار و شهادت برگزار شد، پس اقامه نماز جماعت با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

در این مجلس مزین به نام باب‌الحوائج حضرت جواد(ع)؛ به فضائل و سیره امام نهم شیعیان و ابعاد مختلف زندگی کوتاه؛ اما پربرکت ایشان اشاره شد.

در ادامه حاضران با قرائت زیارت امین‌الله و هدیه آن به روح پرفتوح شهدا، به ویژه شهدای پرواز اردیبهشت، از فیوضات معنوی آن بهره‌مند شدند و با زمزمه دعای توسل مجلس را به نام نورانی اهل بیت مزین کردند.

مرثیه‌سرایی در رثای دردانه حضرت رضا(ع)؛ امام‌محمدتقی(ع) در سایه‌سار بیرق متبرک حرم حضرت زینب کبری(س) و عزاداری دلدادگان‌ امام رئوف(ع) از دیگر برنامه‌های این مجلس پرنور بود که معنویت دوچندانی به فضای جلسه بخشید.

پایان‌بخش این مراسم معنوی هم‌خوانی صلوات خاصه حضرت ثامن‌الائمه(ع) و روانه شدن دل‌ها به صحن و سرای حریم رضوی بود.

شایان ذکر است، در پایان سوگواران حضرت ابن الرضا(ع) میهمان سفره پربرکت آن امام مظلوم بودند.

ارائه مشاوره رایگان، خدمتی دیگر از خادمیاران رضوی منطقه ۲۱

به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران به ارائه خدمت مشاوره پرداخت.

مریم باقری، مسئول مشاوره و مددکاری خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران با اعلام این خبر گفت: این کانون به مناسبت شهادت سبط الرّضا امام جواد علیه السلام اقدام به برپایی میز خدمت مشاوره کرد.وی گفت این میز مشاوره در پایگاه خدمات اجتماعی منطقه ۲۱ واقع در شهرک فرهنگیان برپا شد و مریم صادقی کارشناس مشاوره و یاور رضوی به ارائه مشاوره رایگان به مراجعه کنندگان پرداخت.

باقری عنوان کرد: در این خدمت مراجعه کنندگان اغلب در خصوص مسائل مربوط به دغدغه های انتخاب همسر پیش از ازدواج، تعارض زوجین و مشاوره تحصیلی طرح سوال کردند.

مسئول کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی منطقه ۲۱ از تداوم ارائه مشاوره در سطح منطقه ابراز امیدواری کرد و گفت: در تلاشیم ذیل عنایت امام رضا علیه السلام با همکاری نهادهای مختلف از جمله شهرداری، کمیته امداد و موسسات نیکوکاری ارائه خدمت مشاوره بیشتری به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته باشیم.

طبخ سیصد پرس غذای حضرتی در آشپزخانه حریم رضوی کانون خدمت رضوی منطقه هجده تهران 

 با همت خادمیاران و یاوران رضوی منطقه هجده، در شب شهادت آقا و مولایمان حضرت جواد علیه السلام در آشپزخانه حریم رضوی این منطقه سیصد پرس غذا گرم طبخ شد.

سیدرضامنصوری پور مقدم، جانشین کانون خدمت رضوی منطقه هجده با بیان خبر افزود: این غذاها توسط کانون عمومی خدمت رضوی منطقه هجده در بین عزاداران حضرت جواد علیه السلام و نیازمندان تحت پوشش کانون خدمت رضوی منطقه هجده تهران توزیع شد.

وی تصریح کرد: با عنایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و با همت خادمیاران و یاوران رضوی منطقه و با کمک بانیان خیر، این اقدام در شب شهادت حضرت جوادالائمه توسط کانون عمومی خدمت رضوی منطقه هجده صورت گرفت.

منصوری با بیان این فرموده از امام صادق علیه السلام، که ثواب اطعام مومن توانگر معادل نجات دادن یک برده از قربانی شدن است، اما ثواب اطعام مومن نیازمند برابر با رهایی صد برده از قربانی شدن است، افزود: همت و تلاش کانون خدمت رضوی منطقه این است که افراد بی بضاعت و کم بضاعت منطقه را شناسایی نماید و بر اساس برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده در هر مناسبت این غذاها را بدست این افراد برساند.

منصوری در پایان گفت: جهت انجام این اقدام خداپسندانه مبلغ دویست میلیون ریال هزینه گردیده است.

برپایی مراسم عزای جوادالائمه در کانون خدمت رضوی منطقه هجده

مراسم عزاداری شب شهادت دردانه امام رضا علیه الاسلام در کانون خدمت رضوی منطقه هجده برگزار شد. مراسم شهادت جوادالائمه(ع) با حضور خادمان مخلص و مومن کانون خدمت رضوی منطقه هجده روز پنجشنبه مورخ هفدهم خردادماه توسط هیئت خدام الرضا (ع) با نام محفل اشک برگزار شد.

سید رضا منصوری پور مقدم جانشین کانون خدمت رضوی منطقه هجده با بیان این خبر افزود: هدف از برپایی این مراسم جذب نوجوانان و جوانان و آشنایی آن‌ها با معارف اهل‌بیت می باشد.

وی ادامه داد: این مراسم معنوی با مداحی ذاکرین اهل بیت در محل کانون خدمت رضوی منطقه هجده برگزار گردید و در پایان مراسم نیز، عزاداران مهمان سفره با برکت امام رضا علیه‌السلام بودند.

خدمت رسانی چایخانه حضرتی به عزاداران و نمازگزاران  شهرستان فیروزکوه 

خادمیاران چایخانه حضرت رضا(ع) میزبان نمازگزاران و عزاداران حضرت امام جواد(ع) شدند.

 محمد علی اسفندیار، دبیر کانون خدمات رضوی شهرستان فیروزکوه، همزمان با سالروز شهادت ابن الرضا حضرت امام جواد (ع) ، چایخانه حضرت مقابل مصلی نماز جمعه شهر فیروزکوه دایر شده و  به مردم شریف وولایت مدار شهرستان فیروزکوه و مسافرین و  نمازگزارانی که در نماز جمعه این هفته شرکت نموده بودند، ارائه خدمت نمودند.

در این مراسم تعداد ۹۰۰ لیوان چای و نذورات بین همشهریان توزیع شد.اسفندیار افزود، چایخانه حضرتی  در روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۸ دایر بوده و طبق روال هر جمعه در مصلی نماز جمعه به خدمت رسانی پرداختند. و هزینه آن نیز توسط خادمیاران و یاوران رضوی تامین شده است که ثواب آن را به روح پر فتوح جواد الائمه (ع) و آقا امام رضا(ع) تقدیم کردند و برای تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان دعا نمودند.

برگزاری نشست هم اندیشی و برنامه ها اعیاد دهه مبارک ولایت و عید غدیرخم

 نشست هم اندیشی و هم افزایی اعضای کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر در فرمانداری برگزارگردید.

جلسه هم اندیشی با اعضای کانون‌های تخصصی و عمومی خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

در ابتدا با قرائت چند کلام از قرآن کریم توسط آقای مظاهر کمالپور مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرستان آغاز گردید.

حسین حبیبی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان ضمن تشکر از حضور مسئولین محترم کانون ها و به مناسبت فرا رسیدن ایام ولایت عید قربان و عید غدیر خم تبریک گفتند.

حسین حبیبی با اشاره به عملکرد کانون های خدمت رضوی شهرستان بیان کردند کانون خدمت رضوی شهرستان امسال برنامه های مختلفی را انجام خواهد داد که برنامه اصلی شهرستان برنامه ایام دهه کرامت و روز میلاد حضرت رضا علیه السلام می‌باشد و بیان کردند مسئولین محترم کانون‌های خدمت رضوی شهرستان در برنامه های فرهنگی و اجتماعی در ایام دهه ولایت برنامه های خودرا ارائه دهند.

که در این جلسه بیان شده که در شهرستان اسلامشهر یک مراسم بزرگ گرفته خواهد شد که در این مراسم بزرگ کانون خدمت رضوی شهرستان به تعداد ۸ غرفه برنامه ریزی شده که کانون های عمومی و تخصصی ( سلامت، مشاوره و مددکاری، هنر و محصولات فرهنگی، ورزشی، چایخانه حضرت رضا علیه السلام، قرآنی و ......) تدارک دیده شده است.

حبیبی خاطر نشان کرد:مسؤلین محترم کانون ها باید در نظر داشته باشند که دهه مبارک ولایت و اعیاد پیش رو کمتر از دهه کرامت نیست و این ایام را باید مخصوصا در این برهه زمانی تبلیغ نمود.

کد خبر 1767189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha