۴۰ پروژه حوزه کتاب در استان فارس فعال است

فیروزی بااشاره به اینکه ۴۰ پروژه حوزه کتاب در سطح استان فارس فعال است، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت چند پروژه به چرخه خدمات دهی اضافه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، محمد حسین فیروزی، در دیدار با حجت الاسلام سید علی دانا، امام جمعه شهرستان آباده و عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن تبیین خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش می‌کند تا خدمات متنوع را به مخاطبان ارائه دهد تا به بهترین شکل میزبان مردم در کتابخانه‌های عمومی باشیم.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت برای کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شده که هر کتابخانه‌ به فراخور ظرفیت و توان خود بخشی از این خدمات را ارائه می‌دهند.

فیروزی با اشاره به اینکه شهرستان آباده در حوزه کتابخانه‌های عمومی هم از نظر زیرساخت‌ها و هم در بخش فعالیت کتابداران و ارائه خدمات فرهنگی کتاب محور، شاخص است، بیان کرد: همچنین نقش خیرین در توسعه کتابخانه های عمومی شهرستان چشمگیر است.

وی  با تصریح اینکه ۴۰ پروژه فعال در سطح استان داریم گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت چند پروژه به چرخه خدمات دهی اضافه شود. همچنین می ‌توانیم در باز طراحی کتابخانه‌ها، خدمات جدید متنوع را به کتابخانه شهرستان اختصاص دهیم.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس اضافه کرد: در مجموع منابع کتابخانه‌های عمومی شهرستان آباده بیش از ۱۲۰ هزار جلد است و در سال گذشته ۶۰ هزار جلد کتاب در این شهرستان و امانت رفته و این نشان می‌دهد که میل به کتابخوانی در میان مردم وجود دارد.

کد خبر 1767203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha