اجلاسیه مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد در مشهد آغاز شد

یازدهمین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع «دانشگاه؛ تعلیم و تربیت اجتماعی» روز شنبه در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ دکتر سیدمحمود هاشمی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این اجلاسیه آموزشی با حضور ۲۵۰ نفر از مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور و با هدف اعتلا و تعمیق اخلاق و ارزش‌های اسلامی و بسترسازی برای مشارکت اساتید در تعلیم و تربیت اسلامی برگزار می‌شود.

دکتر سید زین العابدین امینی، معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور هم گفت: به دلیل اهمیت موضوع تعلیم و تربیت، اجلاسیه یازدهم به این موضوع اختصاص پیدا کرده است و در قالب آن، کارگاه‌های هم اندیشی و جلسات سخنرانی برای اساتید برگزار می‌شود.

 وی افزود: اساتید حاضر در این اجلاسیه، به مثابه پلی میان اساتید و دانشجویان خواهند بود تا فهم و درک مشترک میان اساتید و دانشجویان، ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این همایش، مساله حکمرانی را از موضوعات مهم همه نظام‌های سیاسی خواند و افزود: این که نظام حکمرانی دارای چه اصول و مبانی باشد و این که حکمرانی، جهت دهنده حرکت و سبک زندگی و شکل دهنده به فرهنگ جامعه است، از اصول مهم است.

 وی  ادامه داد: در مورد تبیین اصول حکمرانی، این نگرانی وجود دارد که سراغ نظام‌های حکمرانی ترجمه‌ای رفته و بعد بگوییم اسلام چه می‌گوید و آن را رنگ و بوی اسلامی بدهیم؛ در حالی که ما در همان ابتدا باید تبیین کنیم نظام حکمرانی دینی چیست و با چه اصول و مبانی و چگونه شکل می‌گیرد.

 وی تاکید کرد: جامعه دینی، جامعه‌ای است که نظام حکمرانی آن دینی باشد و در غیر این صورت، آن جامعه دینی نیست.

پایان پیام/

کد خبر 1767220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha