جشن وصال ۵ زوج مسجدی در نقده برگزار شد

مدیر کانون فرهنگی و هنری علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان نقده گفت: جشن وصال ۴ زوج مسجدی از اعضای فعال گروه سرود این کانون همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  مسجد به ‌عنوان یک پایگاه مهم اجتماعی در دین اسلام، محل عبادت است و باتوجه به تأکیدات و سفارش های بسیار دین اسلام جهت فراهم سازی امکان ازدواج دو زوج جوان، می ‌تواند بهترین بستر برای برگزاری ازدواج آسان و کم ‌هزینه نیز باشد. روز اول ذی ‌الحجه، سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است که در تقویم رسمی کشور به نام روز ازدواج نام‌گذاری شده است. 

خداوند در سوره مبارکه نور آیه ۳۲ می فرمایند؛ وَأَنکِحُوا الأَیامیٰ مِنکُم وَالصّالِحینَ مِن عِبادِکُم وَإِمائِکُم ۚ إِن یَکونوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ ۗ وَاللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ،«مردان و زنان بی‌همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را؛ اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز می‌سازد؛ خداوند گشایش‌دهنده و آگاه است».

مقام معظم رهبری می فرمایند؛«اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است. در اوایل انقلاب نیز همین طور بود، منتها متأسفانه این فرهنگ تکاثر و تفاخر و سرمایه ‌داری، یک خرده کار را مشکل کرد.»

خوشبختی عبارت است از آرامش، احساس سعادت و احساس امنیت. جشن و اسراف و زیاده‌روی، کسی را خوشبخت نمی کند. مهریه و جهیزیه هم کسی را خوشبخت نمی‌کند. پای بندی به روشِ شرع است که انسان را خوشبخت می‌کند. 

حضرت آقا در سخنانی دیگر فرمودند؛«در این خاطرات شهدا که زندگینامه‌ی شهدا [است‌] در چند مورد بحث ازدواج اینها مطرح میشود؛ چگونگی ازدواج اینها، رفتار اینها در گزینش همسر بعد مراسم ازدواج، بعد نوع رفتار با خانواده‌ها، اینها همه قلّه‌های اخلاق اسلامی است.» 

روانشناسان  کسب کمالت معنوی، عفت و دوری از گناه، آرامش و امنیت خاطر، سلامت و امنیت اجتماعی، اعتماد، ثبات و مراقبت را به عنوان مزایای ازدواج تعریف می کنند.

کانون فرهنگی و هنری علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان نقده امروز همزمان با سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) جشن وصال چهار زوج را برگزار کرد که تمام تداراکات آن به دست خود بانوان مسجدی آماده شد.

جشن وصال ۵ زوج مسجدی در نقده برگزار شد

جشن وصال ۵ زوج مسجدی در نقده برگزار شد

لیلا نجف‌زاده، مدیر کانون فرهنگی و هنری علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان نقده،  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: جشن وصال ۵ زوج مسجدی از اعضای فعال گروه سرود همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برگزار شد.

وی افزود: خوانش قرآن، سخنرانی امام جمعه شهرستان نقده، مداحی و توزیع بسته فرهنگی از جمله برنامه‌های جنبی این ویژه برنامه است.

جشن وصال ۵ زوج مسجدی در نقده برگزار شد

جشن وصال ۵ زوج مسجدی در نقده برگزار شد

مسجد بهترین بستر برای برگزاری ازدواج آسان و کم ‌هزینه است

نجف زاده ادامه داد: مسجد به ‌عنوان یک پایگاه مهم  در دین اسلام است و می ‌تواند بهترین بستر برای برگزاری ازدواج آسان و کم ‌هزینه نیز باشد. 

وی گفت: تأمین هزینه‌ های ازدواج و مراسم‌ های مختلفی که برای آن در سال‌ های اخیر مرسوم شده، امروزه معضلی شده تا افراد در برابر ازدواج مقاومت کنند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان نقده گفت: برپایی جشن ازدواج در مسجد با هزینه ‌های اندک و ساده می ‌تواند بخش بسیاری مهمی از هزینه ‌های ازدواج جوانان را کاهش دهد و یکی از فعالیت های اصلی کانون ما در این حوزه است.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر عضو کانون فرهنگی و هنری علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان نقده عضو بوده، افزود: جشن وصال امروز با حضور ۳۰۰ نفر و اعضای مسجدی کانون های دیگر شهرستان برگزار خواهد شد. 

جشن وصال ۵ زوج مسجدی در نقده برگزار شد

جشن وصال ۵ زوج مسجدی در نقده برگزار شد

جشن وصال ۵ زوج مسجدی در نقده برگزار شد

کد خبر 1767234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha