۱۲۰ پروژه جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در هفته جهاد کشاورزی امسال ۱۲۰ پروژه با اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد حسین اکبری صبح امروز یک شنبه (20 خرداد) در نشست خبری گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: فرمان رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید «جهش تولید با مشارکت مردم» با کمک مردم در بخش کشاورزی قابل تحقق است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی زیربنای تحول اقتصادی است، افزود: در هفته جهاد کشاورزی امسال ۱۲۰ پروژه با اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری می رسد که به نسبت سال قبل، سهم مردم و تسهیلات کشاورزی افزایش یافته است.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از پروژه‌های افتتاحی هفته جهاد کشاورزی، ۶۸ پروژه در بخش آب و خاک، ۱۷ پروژه تولیدات دامی، ۷ پروژه تولیدات دامی، ۷ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱۴ پروژه بخش عشایر، چهار پروژه شرکت شهرک‌های کشاورزی، یک پروژه شیلات، سه پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری، ۶ پروژه مختص مرکز تحقیقات و یک پروژه در بخش تعاون روستایی است.

وی از اشتغال پایدار برای ۱۱۱ نفر با افتتاح این پروژه‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: سامانه نوین آبیاری در روستای نوفرست، افتتاح سردخانه در شهرستان‌ها، احیا و مرمت قنوات و بهره برداری از ۴ گلخانه در شهرستان درمیان از جمله این پروژه هاست.

اکبری به برداشت گندم و جو هم در سال جاری گریزی زد و گفت: ۱۷ مرکز خرید در سطح استان راه‌اندازی شده است که تاکنون پنج هزار و ۱۰۲ تن گندم خریداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان خسارت سیل امسال به بخش کشاورزی برآورد شده است، گفت: ۳۵۳ رشته قنات بر اثر سیل تخریب شد که از این تعداد ۶۴ رشته بازگشایی و ۶۶ رشته همچنان مسدود است.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بعد از استان سیستان و بلوچستان، استان خراسان جنوبی بیشترین خسارت را در بخش سیل متحمل شده است، تصریح کرد: در بحث آبیاری تحت فشار حدود ۴۰ هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری کم فشار و پرفشار در سطح استان اجرا شده است.

وی تاکید کرد: با اجرا و تحقق سیستم های نوین آبیاری در سطح استان خراسان جنوبی، ۹۳ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: راندمان آبیاری در سطح استان خراسان جنوبی از ۲۵ درصد به ۴۸ درصد رسیده است.

کد خبر 1767247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha