سمینار بزرگ حج در مکه مکرمه

چهل و هشتمین دوره سمینار بزرگ حج با حضور شخصیت‌های مذهبی و فکری از دوشنبه در مکه مکرمه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، چهل و هشتمین دوره سمینار «بزرگ حج» با عنوان «رعایت جوازهای شرعی و التزام به احکام در مناسک حج» دوشنبه ۲۱ خرداد در مکه مکرمه آغاز می شود.

این سمینار با نظارت «دکتر توفیق الربیعه» وزیر حج و عمره و با حضور بیش از ۵۰۰ شرکت کننده از علما و اندیشمندان برگزار می شود.  

هدف این سمینار اتحاد و یکسان سازی تلاش ها در زمینه آموزش حجاج برای انجام مناسک حج است.

برنامه افتتاحیه این سمینار شامل  نمایش فیلم سمینار توسط شورای علمای ارشد، سخنرانی مفتی کل کشور به نمایندگی دبیرکل شورای علمای ارشد، سخنرانی دکتر محمد العیسی، دبیرکل اتحادیه جهانی اسلام است.

اولین جلسه اصلی این سمینار با عنوان «جوازات شرعی و فقهی در حج» با مدیریت دکتر عیاض السلمی، رئیس هیئت تحریریه مجله تحقیقات اسلامی شورای علمای ارشد، برگزار می شود.

دومین جلسه با عنوان  «فقه و تأثیر آن در تسهیل مناسک حج» به مدیریت دکتر جبریل بن محمد البصیلی از اعضای شورای علمای ارشد و جلسه سوم درباره تلاش های عربستان برای برپایی اعمال حج به مدیریت دکتر «عائص الغوینم» معاون وزارت حج  خواهد پرداخت». که توسط یکی از اعضای شورای علمای ارشد، دکتر جبرئیل بن محمد البوسیلی مدیریت می شود. با حضور رئیس است.

این سمینار سه روزه حج، همه ساله اوایل ماه ذی الحجه با حضور شمار زیادی از اندیشمندان و شخصیت‌های مذهبی جهان در مکه مکرمه برگزار می شود.

کد خبر 1767273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha