پیشنهادات خبرگزاری شبستان برای گسترش فرهنگ مهدویت مورد استقبال قرار گرفت

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی استان کرمان از پیشنهادات خبرگزاری شبستان برای گسترش فرهنگ مهدویت استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، یکشنبه(۲۰ خرداد) در نشست با فعالان رسانه‌ای حوزه نماز، غدیر و مهدویت تصریح کرد: بیشترین سرمایه ما در این مجموعه‌ها ایمان و اعتقاد کسانی است که در این موضوعات فعالیت می‌کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های حوزه مهدویت گفت: در حال شناسایی گروه‌های مختلفی هستیم که در شهرهای مختلف فعالیتی در این زمینه دارند.

وی به طور ویژه به موضوع سه‌شنبه‌های مهدوی اشاره و تصریح کرد: این برنامه می‌تواند کانونی برای طرح موضوعات مختلف دینی اعم از مهدویت، غدیر، نماز، حجاب و... باشد.

حجت‌الاسلام عرب‌پور آموزش را لازمه انجام فعالیت‌های مهدوی دانست و اظهار کرد: هزار و ۸۰۰ نفر در استان آموزش‌های مهدویت را فرا گرفتند و در حال حاضر ۶۰ مربی در این حوزه در کرمان داریم در حالیکه در زمینه غدیر تاکنون برای آموزش مربی اقدامی نشده است.

وی اعلام کرد: در سال تحصیلی آینده علاوه بر مدارس، طرح یاران موعود دانشجویی در دانشگاه‌های کرمان آغاز می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان با قدردانی ویژه از خبرگزاری‌های شبستان و ایکنا در انعکاس اخبار حوزه نماز، مهدویت و غدیر و عضویت خبرنگاران این دو رسانه در ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل‌الله تعالی، خاطرنشان کرد: با انعکاس این اخبار، حوزه های یاد شده برای نسل جوان بیشتر شناخته می‌شود.

وی با تصریح به این مطلب که فعالیت رسانه ای برای نسل جوان اثرگذار است به ویژه افرادی که تازه پا به عرصه فعالیت‌های مهدوی می‌گذارند باید با مباحث مربوطه آشنا شوند؛ افزود: گزارش‌های ویژه خبرگزاری شبستان کرمان از سه‌شنبه‌های مهدوی و... را بازنشر می‌دهیم.

طاهره بادامچی، مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان کرمان هم در این نشست با اشاره به اینکه با وجود فعالیت‌های قابل توجهی که در سال‌های اخیر در حوزه نماز، غدیر و مهدویت انجام شده، باز هم شاهد مهجوریت این موضوعات به ویژه در موضوع مهدویت هستیم؛ پیشنهاد داد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی به منظور انسجام گروه‌ها و هدفمند کردن فعالیت‌های حوزه مهدویت بانک اطلاعاتی فعالان مهدوی استان را تهیه کند.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های حوزه مهدویت نیازمند پشتیبانی محتوایی است؛ گفت: استمرار و اثربخشی سه‌شنبه‌های مهدوی قطعاً نیازمند تزریق محتوای کارشناسانه‌ای است که بتواند قشر کودک و نوجوان را به طور اخص در کنار خود حفظ کند.

بادامچی برنامه‌های ثابت هفتگی از جمله دعای ندبه، سه‌شنبه‌های مهدوی، زیارت آل یاسین و محافل مردمی استغاثه به امام زمان عجل‌الله تعالی را بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ مهدویت عنوان کرد که باید برای رونق آن با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و علاقه‌مند اقدام کرد.

وی خلاقیت و ذوق هنری در فعالیت‌های مرتبط با امام زمان عجل‌الله تعالی را هم برای جذب مخاطب و هم در انس بهتر با حضرت مؤثر خواند و در این زمینه استفاده از ظرفیت هنرمندان و حوزه هنری استان را ضروری دانست.

مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان کرمان در پایان، فعالیت‌های رسانه‌ای مرتبط با حوزه‌های نماز، غدیر و مهدویت را مورد تأکید قرار داد و با افزودن این نکته که انعکاس برنامه‌های خلاقانه و خودجوش مردمی، منجر به ایجاد انگیزه بیشتر و پیوستن تعداد زیادتری از افراد به این عرصه‌ها می‌شود؛ خاطرنشان کرد: دایره وسیع‌تری از رسانه‌ها باید در این امر مشارکت داشته باشند.
در پایان این نشست از فعالیت‌های خبرگزاری شبستان کرمان در حوزه‌های یاد شده قدردانی شد.

کد خبر 1767315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha