حضور ایران در فستیوال بین المللی فرهنگی نایروبی

فستیوال بین المللی فرهنگی نایروبی روز شنبه ۱۹ خرداد ماه با مشارکت در محل موزه ملی کنیا برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فستیوال بین المللی فرهنگی نایروبی روز شنبه ۱۹ خرداد ماه در محل موزه ملی کنیا برگزار شد.

در این فستیوال یک روزه فرهنگی علاوه بر موسسات هنری و فرهنگی کنیا که اقلام هنری از جمله صنایع دستی و غذاهای خود را عرضه کرده بودند ، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، چین، ژاپن، هند، اندونزی ، فیلیپین ، مالزی ، ماداگاسگار ؛ ساحل عاج ، ترکیه ، مکزیک ، تایلند ، سومالی ، اتیوپی و موروکو از طریق سفارتخانه های خود در نایروبی شرکت کرده بود و علاوه بر کارهای دستی و هنری کشورهای خود غذاهای بومی و ملی خود را نیز عرضه کرده بودند. همچنین گروههای هنری از این کشورها نیز در لابلای برنامه های این فستیوال به اجرای برنامه می پرداختند .

حضور ایران در فستیوال بین المللی فرهنگی نایروبی

در افتتاحیه این فستیوال که با حضور مدیران ارشد وزارت فرهنگ و هنر کنیا و رئیس موزه ملی کنیا و نیز دیپلمات های کشورهای مذکور برگزار شد سفرای کشورهای موصوف به سخنرانی پرداختند و سفیر جمهوری اسلامی ایران هم ضمن ایراد سخنرانی و قدردانی از دست اندرکاران این فستیول، فرهنگ را بن مایه هویتی کشورها دانست و عرضه نمادها و آثار فرهنگی کشورها را برای شناخت ملت ها از همدیگر بسیار مهم و ضروری دانست که خوشبختانه در این فستیوال کشورهای شرکت کننده توانسته اند فرهنگ خود را از طرق مختلف به مردم کنیا بشناسانند .

رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در کنیا با عرضه محصولات فرهنگی از جمله صنایع دستی ، کتب توریستی ، خطاطی و نقاشیهای هنرمندان بنام ایرانی ، بنرهای معرفی توریسم در ایران ، فرهنگ و هنر در ایران و معرفی دانشگاههای ایران  در این نمایشگاه شرکت کرده بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان این فستیوال قرار گرفت. همچنین نمونه های غذاهای ایرانی توسط بانوان ایرانی ( خانواده های دیپلمات ) در غرفه رایزنی فرهنگی عرضه شد تا کنیائیها و دیپلماتهای کشورهای دیگر با هنر آشپزی ایرانی هم آشنا شوند.

     

کد خبر 1767336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha