اولین دوره تخصصی مربیگری سرود در بیرجند برگزار می‌شود

کریمیان از برگزاری اولین دوره تخصصی مربیگری سرود در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مجید کریمیان- رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی امروز دوشنبه (۲۱ خرداد) در جمع اصحاب رسانه به برگزاری اولین دوره تخصصی مربیگری سرود در استان اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی با همکاری مرکز سینوا، حوزه هنری، مرکز آفرینش های هنری بسیج و اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار می شود.

وی تقویت ساماندهی شبکه مربیان سرود، توانمندسازی مربیان در حوزه فنی، مدیریت گروه‌های سرود و... را از اهداف پیش رو عنوان کرد و افزود: این رویداد و دوره آموزشی در ۳۱ خرداد و اول تیرماه برگزار می شود.

کریمیان با بیان اینکه ثبت نام مربیان با انتشار فراخوان، از حدود یک ماه قبل آغاز شده است، گفت: این مهم با محوریت فعالان حوزه مدرسه، مساجد و پایگاه‌های بسیج صورت گرفت و گزینش اولیه افراد ثبت نام شده انجام شد.

مجید نصری- مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری خراسان جنوبی هم از مهمترین اهداف پیش رو به توانمندسازی فعالان و مربیان گروه‌های سرود در مساجد، مدارس و... اشاره کرد و گفت: نقش تربیتی سرود، تشکیل گروه عضوگیری، صداسازی و ملاحظات زمان اجرا از سرفصل های آموزش است.

وی به وجود چالش هایی در بحث سرود استان گریزی زد و افزود: تمرکز مربیان به جای حواشی باید به سمت و سوی استعدادیابی، تشکیل گروه سرود و ... پیش برود.

محمدرضا نباتی- مسئول مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج خراسان جنوبی هم یادآور شد: ۲۰ نفر از مربیان فعال گروه‌های سرود منتخب خواهر و برادر در سطح پایگاه‌های بسیج استان و شهرستان ها که با مرکز همکاری داشتند، برای شرکت در این کارگاه آموزشی انتخاب شدند.

به گفته وی تاکنون سرودها، نماهنگ های تولید شده در استان خراسان جنوبی با همکاری حوزه هنری و دیگر ارگان‌ها در فضای مجازی، شبکه های ۳، امید، پویا و... پخش شده است.

قاسمی- کارشناس معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: در راستای تقویت جریان سرود و استعداد یابی، ۲۳ نفر از مربیان پرورشی خانم و آقا شناسایی و ثبت نام شدند.

کد خبر 1767418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha