میهمانی کیلومتری غدیر در بیرجند برگزار می‌شود

میهمانی کیلومتری غدیر با هم افزایی گروه‌های مختلف مردمی همزمان با ۱۸ ذی الحجه در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز (۲۱ خرداد) در کمیته فرهنگی ستاد مردمی میهمانی کیلومتری غدیر در بیرجند اظهار کرد: هر کاری که مردمی انجام شود بهتر و تأثیرگذارتر خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه در تشییع جنازه شهدای خدمت به صورت مردمی در بیرجند رقم خورد، برای همیشه ماندگار خواهد شد.

وی از همه مجموعه‌های فرهنگی خواست که به عشق مولا علی علیه السلام پای کار بیایند تا از همه ظرفیت‌ها در این برنامه استفاده شود.

جعفری با اشاره به اینکه برنامه‌های حوزه کودکان توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی انجام خواهد شد، افزود: همچنین برگزاری مسابقات و برنامه‌های شاد، فضاسازی محیط، برنامه‌های ویژه بانوان و تبیینی و شاخصه‌های اصلح از دیگر بخش‌های در نظر گرفته شده این برنامه است.

وی ادامه داد: ۲۵ هزار واحد صنفی در خراسان جنوبی داریم که در صورت پای کار آمدن، فضاسازی به یاد ماندنی در سطح شهر بیرجند رقم خواهد خورد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فضاسازی محیط از میدان قدس تا گلزار شهدای گمنام خیابان پاسداران برعهده شهرداری بیرجند است، گفت: از فعالیت ستادهای انتخاباتی کاندیداهای مختلف در ساعت برگزاری جشن باید جلوگیری شود.

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه بر برگزاری مناسبت‌های مهم مذهبی از قبیل محرم، فاطمه، غدیر و ... به صورت مردمی تاکید کرد و گفت: برگزاری این برنامه‌ها توسط مردم باعث ماندگاری و تثبیت این مسیر در سال‌های آینده خواهد شد.

وی تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ظرفیت خوب و موثری در همکاری و مشارکت و اجرای این برنامه دارند که می‌توانند به عنوان تشکل های مردمی در این رویداد حضور یابند.

کد خبر 1767443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha