کمک فوتبال به نمازخوان‌ شدن بچه‌های مسجد

مدیر کانون فرهنگی و هنری طلوع فجر که به عنوان یکی از کانون های تخصصی در حوزه ترویج نماز انتخاب شده است از روش های متنوعی که برای جذب بچه ها به مسجد و کارهای فرهنگی و تربیتی استفاده می کند می گوید.

جلال طهماسبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: منطقه جانباز مشهد و به خصوص بچه های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بسیار فعال و پرتلاش هستند و در مناسبت های مختلف و در برنامه های مذهبی و فرهنگی محله نقش پررنگی را ایفا می کنند. 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری طلوع فجر از سال ۸۷ تاسیس شده و ۳ سالی هست که بنده افتخار پیدا کردم و مدیریت این کانون را تحویل گرفتم و در این مدت تلاش کردم هم از لحاظ کمی و هم کیفی کانون را توسعه بدهم.

وی در خصوص روش های جذب بچه های محل به کانون و مسجد گفت: الحمدالله بچه‌ها بسیار مشتاق و علاقه‌مند هستند و ما نیز با برنامه های ورزشی، برگزاری اردو و برنامه های تفریحی و فرهنگی متنوع سعی میکنیم بچه ها را به مسجد جذب و اعضای کانون را افزایش دهیم.

فوتبال، راه حل کانون طلوع فجر برای ترویج کتابخوانی و نماز

ترویج کتابخوانی رویکرد اصلی کانون طلوع فجر

مدیر کانون فرهنگی و هنری طلوع فجر با بیان اینکه اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در این کانون عضو هستند افزود: یکی از رویکردهای اصلی ما در این محله ترویج کتابخوانی است. به همین منظور کتابخانه ای با موجودی بیش از ۶۰۰۰ جلد کتاب داریم که به صورت موضوعی تفکیک و دسته بندی شده است و بچه های محل از آن استفاده می کنند.

طهماسبی یادآور شد: از جمله اقداماتی که در دستور کار است نیز تکمیل و آماده سازی نرم افزار کتابخانه است که به صورت آنلاین و مجازی موجودی کتابخانه برای مردم قابل نمایش باشد، همچنین امکان رزو کتاب به صورت آنلاین هم فراهم شود.

قرآن آموزی با بازی و ورزش

وی با بیان اینکه آموزش قرآن یکی دیگر از رویکردهای محوری این مسجد است عنوان کرد: کلاس قرآن نوجوانان مسجد بیش از ۲ سال است که در حال برگزاری است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری طلوع فجر ادامه داد: این جلسه قرآنی با رویکرد آشنایی نوجوانان با قرآن و آموزش روخوانی تشکیل شده و در انتهای کلاس نیز نوجوانان همراه با استاد به بازی و ورزش می‌پردازند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ جلسه از این دوره آموزش قرآنی برگزار شده و دو بار نیز به برگزیدگان هدایی اهدا شده است.

کانون تخصصی ترویج فرهنگ نماز

طهماسبی با اشاره برنامه های این کانون برای ترویج نماز بیان کرد: سال گذشته کانون فرهنگی طلوع فجر به عنوان کانون تخصصی ترویج فرهنگ نماز انتخاب شد و مرکز تخصصی ترویج و توسعه فرهنگ نماز نیز با محوریت این کانون افتتاح شد.

فوتبال، راه حل کانون طلوع فجر برای ترویج کتابخوانی و نماز

وی ادامه داد: امسال نیز اولین دوره آموزشی با موضوع شیوه های دعوت به نماز با حضور مدیران کانون های فرهنگی هنری استان و فعالان فرهنگی در دو روز برگزار شد.

وی افزود: برگزاری کلاس های هنری مانند خوشنویسی، اکران فیلم های ارزشی در مسجد و برگزاری محافل انس با قرآن و دیگر برنامه های مناسبتی نیز از اقدامات این کانون در طول سال است.

پخش زنده فوتبال های ملی فرصتی برای کار فرهنگی

وی همچنین گفت: پخش فوتبال های تیم ملی در پارک ها بستر مناسبی برای فعالیت های فرهنگی است که ما در این محله انجام میدهیم، مخصوصا برای بازی های مهم ۱۰ دقیقه قبل از بازی و ۱۵ دقیقه بین دونیمه موقعیت مناسبی برای جذب و یا تزریق خوراک فرهنگ به حضار است و بازخوردهای بسیار مناسبی دارد.

مدیر کانون فرهنگی طلوع فجر در پایان یادآور شد: در مناسبت های مختلف مانند دهه کرامت، دهه آخر صفر، اعیاد و ... نیز برنامه های متنوعی را با همان رویکرد مناسبتی تدارک دیده و در مسجد و هم در سطح محله اجرا می کنیم.

گفتگو: علی رنگ آمیز طوسی

کد خبر 1767462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha