به‌روزرسانی خدمات و تجهیز بخش‌های کتابخانه مطابق ذائقه مخاطبین باشد

استاندار آذربایجان غربی گفت: به روز رسانی خدمات و تجهیز بخش‌های کتابخانه مطابق ذائقه و نیازمندی‌های مخاطبین، باید اولویت کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، ظهر دوشنبه در بازدید از کتابخانه مرکزی ارومیه، ضمن تأکید بر لزوم وجود منابع به روز و کافی به ویژه برای اقشار خاص در کتابخانه مرکزی گفت:  به روز رسانی خدمات و تجهیز بخش‌های کتابخانه مطابق ذائقه و نیازمندی‌های مخاطبین، باید اولویت کار باشد.

وی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان می‌تواند با با اجرای پویش‌ها و استفاده از ظرفیت عموم نسبت به جمع آوری کتاب‌های مازاد مردم اقدام کرده و این کتاب‌ها را در کتابخانه‌های عمومی در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین حفظ و نگهداری نسخ خطی به عنوان شناسه هویتی استان اهمیت دارد و با بررسی زیرساخت‌ها و برنامه ریزی، جمع آوری و حفظ و نگهداری اسناد و نسخ خطی باید به صورت متمرکز انجام شود.

حفظ و نگهداری نسخ خطی به عنوان شناسه هویتی آذربایجان‌غربی اهمیت دارد

عضویت بیش از ۱۳ هزار کودک و نوجوان در کتابخانه مرکزی ارومیه

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شاخص‌های کتابخانه‌ای و خدمات کتابخانه مرکزی استان گفت: کتابخانه مرکزی آذربایجان‌غربی، با زیربنای هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع، بزرگترین مرکز اشاعه اطلاعات استان و یکی از ۱۲ کتابخانه مرکزی در سطح کشور است.

معصومی ادامه داد: بیش از پانزده هزار عضو فعال شامل ۱۳ هزار عضو کودک و نوجوان، ۴۰۰ نفر عضو بخش نابینایان و کم بینایان و بیش از ۲۰۰ نفر عضو ناشنوایان و کم شنوایان و غیره است که با ارائه خدمات مختلف فرهنگی ترویجی میزبان عموم و اقشار مختلف می‌باشد و در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار جلد کتاب توسط عموم از این کتابخانه به امانت گرفته شده است.

وجود بیش از یک میلیون و ۵۰۰ کتاب در کتابخانه های عمومی استان

وی بیان کرد: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار منبع اطلاتی در کتابخانه‌های عمومی استان در موضوعات متنوع وجود دارد و بیش از ۶۵ هزار نفر در سطح استان در ۷۶ کتابخانه عمومی نهادی عضو هستند.

این مسئول گفت: همچنین بیش از ۳۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان از قشر کودک و نوجوان هستند و راه‌اندازی بخش نوجوانان با ارائه خدمات ویژه برای این گروه از اولویت‌های این اداره کل در فاز آتی بازطراحی کتابخانه مرکزی با حمایت استاندار است و تاکنون دو فاز از روند بازطراحی این کتابخانه اجرا شده است.

معصومی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به دلیل دارا بودن شبکه گسترده مردمی و مخاطبان جویندگان کار، از ظرفیت این شبکه، برای توسعه کسب و کارها و در نهایت رشد اقتصادی کشور استفاده می‌کنند و با آموزش و مهارت افزایی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای صاحبان کسب و کارهای خرد، از آنها حمایت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: طی سفرهای استانی استاندار آذربایجان‌غربی، حدود هشت هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای در استان افزوده می‌شود که منجر به ارتقای سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی در استان می‌شود.

گفتنی است؛ در این بازدید، استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص صدور دستورات لازم جهت تخصیص اعتبار لازم جهت تجهیز سالن‌های مطالعه، افزایش منابع بخش ناشنوایان و کم شنوایان، خرید دستگاه چاپگر بریل بخش نابینایان و کم بینایان قول مساعد داد. هم چنین، استاندار آذربایجان‌غربی به عضویت افتخاری این کتابخانه در آمد.

به‌روزرسانی خدمات و تجهیز بخش‌های کتابخانه مطابق ذائقه مخاطبین باشد

به‌روزرسانی خدمات و تجهیز بخش‌های کتابخانه مطابق ذائقه مخاطبین باشد

به‌روزرسانی خدمات و تجهیز بخش‌های کتابخانه مطابق ذائقه مخاطبین باشد

به‌روزرسانی خدمات و تجهیز بخش‌های کتابخانه مطابق ذائقه مخاطبین باشد

کد خبر 1767510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha