سرمایه‌گذاری و تولید ثروت؛ مولفه‌های پیشرفت

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، سرمایه‌گذاری و تولید ثروت را دو مولفه مهم برای پیشرفت برشمرد و گفت: باید کیک اقتصاد را بزرگ کنیم تا بتوانیم مشکلات را به‌طور جدی مرتفع کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدباقر قالیباف در برنامه صف اول شبکه خبر که با موضوع برنامه‌های این نامزد پخش شد، گفت: از شهدا امام شهدا و شهید رئیسی یاد می‌کنم و یاد آن‌ها را گرامی می‌دارم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سوابق اجرایی و مدیریتی خود افزود: آغاز جوانی من با آغاز بهار انقلاب و مبارزات انقلاب اسلامی مصادف بود و طبیعتاً فعالیت‌های سیاسی اجتماعی‌ام با این ایام مقارن شد.

وی با اشاره به زلزله طبس در سال ۵۷، خاطرنشان کرد: اولین سابقه جهادی و مدیریتی بنده در آن زمان با حضور در زلزله طبس آغاز شد.

قالیباف با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و حضورش در جبهه، گفت: دوران ۸ سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشتم و از یک رزمنده عادی تا سلسله مراتب فرماندهی فعالیت کردم.

وی با اشاره به فعالیتش در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، تصریح کرد: پس از آن نیز فرماندهی نیروی هوایی سپاه را بر عهده گرفتم. سپس توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتم و پس از آن به مدت ۱۲ سال شهردار تهران بودم. در آن زمان نیز، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام شدم و پس از آن نیز یک دوره در مجلس شورای اسلامی افتخار نمایندگی مردم تهران را داشتم. اکنون نیز در دوره دوازدهم در مجلس شورای اسلامی حضور دارم.

قالیباف با اشاره به سوابق تحصیلی‌اش، گفت: بعد از دفاع مقدس تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کردم و دکترای جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس را دریافت کردم. عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و دانشیار پایه ۳۳ دانشگاه تهران هستم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با وجود مشغله کاری سعی کردم ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کنم.

وی با بیان اینکه کشورداری موضوع درس بنده در دانشگاه است، به آثار تالیفی در حوزه جغرافیای سیاسی و حکمرانی اش اشاره کرد.

قالیباف در ادامه با اشاره به فعالیت هایش در دوران دفاع مقدس گفت: کار ما اطلاعات عملیات، گشت و شناسایی و تخریب بود. مهمترین نکته‌ای جاری در جبهه فضای معنوی، مدیریتی، اعتماد کامل و دلبستگی خاص رزمندگان به یکدیگر بود. اخلاصی که در دوران دفاع مقدس بود براساس، شایسته سالاری نیروها انتخاب می‌شدند.

وی با بیان اینکه در ۲۰ سالگی فرمانده تیپ مستقل امام رضا شدم، ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس، قائم مقام نیروی مقاومت بسیج و بعد هم فرمانده هوافضا سپاه شدم.

 شعار من «خدمت و پیشرفت» است

قالیباف «خدمت و پیشرفت» را شعار انتخاباتی خود اعلام کرد و افزود: این موضوع یک شعار نیست، واقعیتی است که باید محقق شود. سابقۀ من نشان می‌دهد هر چیزی را که قول دادم عملی کرده‌ام.

وی با بیان اینکه مردم در معیشت مشکل دارند و باید این مشکل مرتفع شود، تاکید کرد: باید قدرت خرید مردم افزایش یابد و این موضوعات را باید تحت عنوان خدمت و در برنامه‌های فشرده دنبال کنیم تا مردم به آسایش برسند.

قالیباف با بیان اینکه پیشرفت زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاری و تولید ثروت رخ دهد، افزود: باید کیک اقتصاد را بزرگ کنیم تا بتوانیم مشکلات را به‌طور جدی مرتفع نماییم، نوع برنامه‌ریزی ما هم باید منطبق بر عدالت باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: محور کارمان برنامه هفتم است که نمونه‌ای از همکاری‌های بین مجلس یازدهم و دولت شهید رئیسی است.

قالیباف، سرمایه و بهره وری را از عوامل موثر در رشد اقتصادی کشور برشمرد و گفت: وقتی از بهره وری سخن می گوییم به معنای چابک سازی سازمان، دقیق کردن فرآیندها، تقسیم کار صحیح، استفاده از فناوری می باشد و همه این عوامل باعث کارآمدی سیستم خواهد شد.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: امروز مهم‌ترین توانایی این هست که باید یک مدیریت دقیق و عمیقی صورت گیرد و این امر باید منطبق بر هوشمندسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی باشد.

 دولت را نمی‌توان با شعار اداره کرد

قالیباف، مردمی سازی را یکی از دستاوردها و اقداماتش در نیروی انتظامی برشمرد و گفت: در نیروی انتظامی، امنیت را مردمی کردیم و با طراحی سامانه ۱۱۰ امنیت مردمی سازی شد. و با راه اندازی سامانه ۱۹۷ مردم بر عملکرد پلیس نظارت داشتند و این اقدامات بیانگر مردمی سازی است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۳۷ در شهرداری، خاطرنشان کرد: از طریق این سامانه روزانه بیش از ۴۰۰۰ خدمت به مردم ارائه می شد و  مردم از طریق این سامانه اشکالات را با شهرداری تهران مطرح می‌کردند و شهرداری جهت حل مشکل حاضر می‌شد.

دیوان‌سالاری را باید برداریم

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینه در کشور ۴ قوه داریم نه ۳ قوه، خاطرنشان کرد: یک قوه کشور دیوان‌سالاری است؛ یعنی شهردار، مجلس، وزیر تصمیم می‌گیرد اما وقتی به داخل سیستم می‌رسیم قانون درست اجرا نمی‌شود.

قالیباف با بیان اینکه دیوان‌سالاری را باید بردایم، تاکید کرد: قوه چهارم بر سه قوه دیگر سوار است. تصمیم خوب می‌گیریم و قانون خوب می‌نویسیم اما کارایی ندارد. دیوان‌سالاری را باید بردایم.
وی با بیان اینکه پست‌ها و مناصب ارث نیست که سهمیه بدهیم، خاطرنشان کرد: اگر رئیس‌جمهور شوم براساس شایسته‌گزینی کار را جلو می‌برم و بین اعضای ستادم و بقیه فرق نمی‌گذارم.

کد خبر 1767521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha