شهید جمهور نگاه ویژه‌ای به توسعه مساجد چهارمحال‌وبختیاری داشت

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبار برای عمران و آبادانی مساجد و مصلاهای استان اختصاص یافت، گفت: رئیس‌جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به مساجد داشت.

حجت‌الاسلام مصطفی رئیسی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: توجه به اینکه مسجد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه اسلامی است در دولت آیت‌الله رئیسی بیش از گذشته تقویت و با اختصاص اعتبار مناسب به عمران و آبادانی این اماکن پرداخته شد.

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که سبب شد تا دولت آیت‌الله رئیسی موردتوجه قرار گیرد، خدمت خالصانه رئیس‌جمهور شهید بود به‌طوری‌که همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند با وجود شیطنت‌ها و دشمنی‌هایی که علیه آیت‌الله رئیسی انجام می‌شد اما ایشان خالصانه در میدان عمل حاضر بود و دلسرد نمی‌شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: خدمت خالصانه آیت‌الله رئیسی در حوزه فرهنگی نیز نمود خوبی داشت و در دولت‌های قبلی توجه شایسته‌ای به حوزه فرهنگ نمی‌شد اما در دولت رئیس‌جمهور شهید مشاهده کردیم که چندین جلسه از جلسات هیئت دولت و یا سفرهای استانی در مساجد برگزار شد که این نشان از اهمیت‌دادن ایشان به مسجد است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مساجد و مصلاهای استان اختصاص یافت، گفت: بخش زیادی از این اعتبار برای توسعه عمرانی مساجد استان اختصاص می‌یابد که در همین راستا مساجدی که نیاز به عملیات عمرانی دارند شناسایی و فهرستی از آن تهیه شده است.

وی راه‌اندازی سامانه جامع مساجد کشور (سَجم) را از دیگر اقدامات سازنده دولت سیزدهم در حوزه مساجد عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه هرگونه فعالیت در مساجد، تامین امام‌جماعت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از طریق این سامانه انجام می‌گیرد.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به وجود یک هزار و ۲۵۹ مسجد در استان، تصریح کرد: برخی از این مساجد نیمه‌کاره است و برخی نیز امام‌جماعت ندارد از همین رو با عنایت دولت سیزدهم اعتبار مناسبی برای تکمیل مساجد استان اختصاص‌یافته که با جذب آن رونق و آبادانی در مساجد استان شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی روحیه مردم‌داری آیت‌الله رئیسی را الگوی ارزشمندی برای مدیران نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: همین روحیه مردم‌داری سبب شد تا مردم در تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید حضور پرشور و گسترده‌ای داشته باشند و باوجوداینکه دشمن القا می‌کرد که بین مردم و روحانیت فاصله افتاده است اما مردم بین خود و روحانیونی که خود را خادم مردم بدانند هیچ فاصله‌ای نمی‌بییند.

وی یادآور شد: مردمی‌بودن آیت‌الله رئیسی تصنعی و ساختگی نبود بلکه ایشان بدون واسطه به‌ویژه در سفرهای استانی در بین مردم حضور پیدا می‌کردند و پذیرای دغدغه‌ها و مطالبات آنها بودند.

کد خبر 1767544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha