آمادگی‌ لازم عربستان در موسم حج

در آستانه مناسک حج تمتع ابراهیمی، عربستان سعودی با تمامی امکانات و توانایی‌های خود در بخش‌های امنیتی، بهداشتی و لجستیکی، آماده استقبال از زائران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاتحاد، عربستان سعودی از تکمیل مقدمات موسم حج امسال خبر داد و از زائران بیت الله الحرام با  گل و هدایا استقبال کرد.

مهندس صالح بن ناصر الجاسر، وزیر حمل و نقل و لجستیک عربستان سعودی، از آمادگی بخش‌های این سامانه و آمادگی‌های مستمر برای خدمت به زائران خانه خدا خبر داد و گفت: تمام توان خود را در بخش هوایی، تأسیسات فرودگاهی، بنادر، راه آهن، شبکه جاده ای، حمل و نقل عمومی و خدمات لجستیکی برای ارائه بهترین خدمات به زائران به کار بسته است و بیش از ۴۷ هزار نیروی متخصص در زمینه خدمت رسانی آماده فعالیت هستند.

وزارت دفاع عربستان گفت: مقدمات انجام مناسک حج امسال با حمایت برنامه‌های دستگاه‌های امنیتی و همه نهادهای دولتی با هدف ارائه تمامی امکانات برای خدمت رسانی به حجاج فراهم شده است.

در همین راستا، کمیته نظارت بر حج در وزارت دفاع به ریاست رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح تشکیل شد و برنامه ریزی و نظارت بر کلیه وظایف محوله به یگان‌ها و بخش‌های مختلف وزارتخانه انجام شده است.

این وزارتخانه نیروی انسانی نظامی و غیرنظامی، پرسنل پزشکی و بهداشتی، توانمندی‌ها و امکانات خدماتی خود را در مشاعر مقدسه، مکه مکرمه و مدینه منوره برای خدمت به میهمانان خدا به کار گرفته است.

وزارت دفاع تعدادی بیمارستان و مراکز اورژانس ثابت و صحرایی را برای حمایت از وزارت بهداشت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران تدارک دیده است تا حجاج مناسک خود را بر اساس بالاترین سطوح بهداشتی و ایمنی انجام دهند. علاوه بر آن، بالگردهایی برای انتقال موارد بحرانی به بیمارستان های پشتیبانی در نظر گرفته شده است.

شرکت کنندگان در اردوهای خدمات عمومی که توسط انجمن پیشاهنگی عربستان سعودی برگزار شد، با هدف جمع آوری اطلاعات میدانی در خصوص شرکت‌های خدمات زائر، مراکز پذیرایی، مراکز خدمات صحرایی و همچنین زائران داخلی، روند نظرسنجی را در اردوگاه منا و عرفات آغاز کردند.

همچنین عربستان در حال آماده شدن برای ترجمه خطبه عرفات به ۲۰ زبان مختلف است تا حجاج که از نقاط مختلف جهان می‌آیند، بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

ریاست امور دینی مسجدالحرام و مسجدالنبی از تکمیل مقدمات و آمادگی خود برای راه اندازی ترجمه خطبه عرفات به ۲۰ زبان بین المللی است تا یک میلیارد شنونده در سراسر جهان بتوانند از استفاده کنند

از سویی دیگر، محمد بسامی، مدیر امنیت عمومی حج نیز تاکید کرد: نیروهای امنیتی حج در مقابل هر چیزی که به امنیت آسیب بزند قاطعانه می‌ایستند.

کد خبر 1767571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha