افتتاح یک آموزشگاه ۶ کلاسه خیرساز در ساغروان مشهد

آموزشگاه ۶ کلاسه متوسطه اول شهید حسن قاسمی روستای ساغروان از توابع بخش مرکزی مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، صبح امروز سه شنبه(۲۲ خرداد) در آیین آغاز به کارآموزشگاه ۶ کلاسه متوسطه اول شهید حسن قاسمی روستای ساغروان گفت: ساغروان روستای مهاجر پذیری است که حدود هشت هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل پایین بودن سرانه آموزشی نیاز به ساخت مدارس و مراکز آموزشی در آن بسیار است.

وی عنوان کرد: تلاش خیران و مسوولان این شهرستان منجر به نتیجه رسیدن این طرح آموزشی شد که لازم است تلاش ها در این حوزه ادامه پیدا کند و تا سه سال آینده ادامه داشته باشد تا کمبود مدارس و کلاس های آموزشی در حاشیه شهر مشهد جبران شود و به سرانه لازم برسد.

نظری تاکید کرد: این مدرسه که هشت ماه قبل کلنگ آن در زمینی به وسعت هزار و ۵۰۰ متر بر زمین خورد با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در منطقه کم برخوردار آموزش و پرورش تبادکان با همت افراد نیکوکار و خیر اندیش ساخته شد و اکنون آماده استفاده در ۲ نوبت آموزشی با حضور ۲۰۰ دانش آموز است.

وی افزود : نهضت ساخت مدارس ادامه خواهد داشت و این گونه آیین ها، بهترین مجالس تکریم شهدا و رییس‌جمهور شهید است و باید این راه ادامه یابد.

نظری تاکید کرد: لازم است تا در ساخت تعدادی از مدارس با جامعه هتل‌داران کشور هماهنگ شود تا با توجه به ظرفیت زیاد این صنف و با همکاری آنها در این امر خیر، گامهای بلندتری برداشته شود.

وی با اشاره به این که چهار هزار کلاس درس در دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است افزود: برای ساخت پنج هزار کلاس درس نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته است که نیمی از آن با یاری خیران ساخته می شود.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: این آموزشگاه سی امین مدرسه ای است که در دولت سیزدهم و در شهرستان مشهد ساخته شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1767608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha