ارزان سازی ازدواج در طرح «وصال شیرین»

حجت الاسلام متقی فر با بیان اینکه طرح "وصال شیرین" طرحی در راستای ارزان سازی قیمت تمام شده ازدواج جوانان است؛ گفت: ما در دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با راه اندازی "سامانه ملی هم راه" سعی کردیم تمام خدمات مربوط به آموزش، مشاوره و ۱۴ خدمت مرتبط با ازدواج جوانان را ارایه دهیم.

حجت الاسلام «مهدی متقی فر» مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار زنان و خانواده خبرگزاری شبستان با بیان اینکه طرح «وصال شیرین» طرحی در راستای ارزان سازی قیمت تمام شده ازدواج جوانان است؛ اظهار کرد: ما در دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان به دنبال سکویی برای ارایه تمام خدمات مرتبط با ازدواج جوانان بودیم؛ بر همین اساس با راه اندازی «سامانه ملی هم راه» سعی کردیم تمام خدمات مربوط به آموزش، مشاوره و ۱۴ خدمت مرتبط با ازدواج جوانان را در این سامانه ارایه دهیم.

وی با بیان اینکه خدمات «سامانه ملی هم راه» کاملا مردمی است تصریح کرد: نحو همکاری به این صورت است که همه مغازه داران در ۱۴ صنفی که در حوزه های مختلف عکاسی، گل فروشی، طلا فروشی، لوازم خانگی، آرایشگاه ها، تالارهای عروسی و ... فعالیت می کنند با ثبت نام در "سامانه ملی هم راه" خدمات خود را با تخفیف به جوانان ارایه می دهند؛ سپس جوانان با مراجعه به اطلس سامانه هم راه، استان و شهرستان خود را انتخاب کرده و خدمات مرتبط با خود را دریافت می کنند.

حجت الاسلام متقی فر با اشاره به راه اندازی "سامانه ملی هم راه" در شهرستان ها بیان کرد: در حال حاضر این سامانه در مراکز استان ها راه اندازی شده است و به زودی در شهرستان ها نیز راه اندازی می شود ضمن اینکه اوایل هفته جاری از این سامانه رونمایی شد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه برنامه های ازدواج ما در حوزه های واسطه گری ازدواج، مشاوره، آموزش و خدمات ازدواج صورت می گیرد خاطر نشان کرد: این حوزه ها در راستای تسهیل ازدواج جوانان فعالیت می کنند؛ در واسطه گری، مراکز واسطه گری ما؛ برای مشاوره؛ مراکز تخصصی مشاوره، برای آموزش؛ مراکز مشاوره و سازمان های مردم نهاد و خدمات ازدواج هم در "سامانه ملی هم راه " خدمات خود را ارایه می دهند. ضمن اینکه ما در سال گذشته ۸۰۰۰ هزار کارگاه آموزش پیش از ازدواج برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه ۹۳۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در حال فعالیت هستند افزود: همچنین ۱۵۰ مرکز همسان گزینی در کشور داریم و حدود ۱۰۰۰ خدمت هم در سامانه "وصال شیرین" بارگذاری شده است. تا پایان سال نیز انتظار می رود بیش از ۵۰۰۰ خدمت دیگر در این سامانه بارگذاری شود. همچنین این خدمات از طریق بخش خدمات ازدواج در سامانه "هم راه" برای جوانان در دسترس است.

حجت الاسلام متقی فر با اشاره به مبلغ وام ازدواج گفت: میزان وام ازدواج در سال جاری برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۳۵۰ میلیون تومان و برای سنین بالاتر از این ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه "سامانه ملی هم راه" بدون هیچ محدویت و شرایط خاصی به همه زوجین اختصاص دارد اظهار کرد: این سامانه بهترین کیفیت را در تمامی طبقات ارایه می کند. ستادهای استانی نیز در راستای شناسایی و ارزیابی کیفیت خدمات، این سامانه تشکیل شدند.

کد خبر 1767665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha