اجلاسیه مبلغان استان همدان در آستانه عید غدیر برگزار می‌شود

حجت الاسلام ارتقایی گفت: اجلاسیه مبلغان استان همدان با حضور بیش از یک هزار مبلغ و روحانی در آستانه دهه ولایت و عید غدیر خبر برگزار می‌شود.

حجت‌ الاسلام مهدی ارتقایی، در گفت‌ وگو با خبرنگار شبستان، از همدان با اشاره به برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و امامت گفت: همزمان با این ایام فرخنده صدها برنامه مختلف در دستور کار قراردارد.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری دومین اجلاسیه بزرگ مبلغین همدان با عنوان میدان تبیین ۲  با حضور بیش از یک هزار نفر از مبلغان  همدان خبر داد و افزود: این اجلاسیه در آستانه دهه امامت و ولایت، عید غدیر، انتخابات ریاست جمهوری و ماه محرم و صفر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این اجلاسیه یک روزه پنج شنبه ۲۴ خرداد ماه در ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در سالن همایش‌های بین المللی غدیر دانشگاه علوم پزشکی با حضور اساتید برجسته ملی حجت الاسلام، قنبریان، حجت الاسلام صالح پرور، حجت الاسلام وکیل پور، و حجت الاسلام جنتی با شعار «خدمت، دعوت، روایت  » برگزار می‌شود و محور گفتمانی بحث مقاومت و گفتمان مشترک در سه محور غدیر، انتخابات و محرم بوده و نمایشگاهی نیز با همکاری انتشارت انقلاب اسلامی از آثار و کتب مقام معظم رهبری در ۱۱۹ عنوان در کنار این اجلاسیه برپا می‌شود.

ارتقایی برگزاری جشن های غدیر در محلات و مساجد استان همدان در دهه ولایت و امامت با برنامه های مختلف فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، جلسات تبیینی با همکاری اساتید و روحانیون در راستای برجسته سازی واقعه غدیر را از دیگر برنامه های دهه ولایت و امامت برشمرد و تصریح کرد:یک جشن متمرکز نیز در هر شهرستان با برنامه های ویژه و متنوع در عید غدیر برگزار شود.

وی در ادامه از برگزاری جشن بزرگ خیابانی غدیر در همدان و دیگر شهرستان‌های این استان درعید غدیر خبر داد و افزود:  این جشن به همت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، مجموعه های مردمی و جهادی، هییات و تشکل ها و ... برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه در جشن خیابانی شهر همدان که قرار است از میدان امام خمینی و در خیابان بوعلی همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، برپایی غرفه‌های مختلف، مسابقات فرهنگی و نقاشی کودکان و ... همراه باشد ۳۳۰ دیگ غذا پخت و در بین مردم در روز عید غدیر توزیع شود.

 وی یادآور شد: این این برنامه از مجموعه کمکهای خیرین، کمکهای مردمی، نذورات، کمکهایی از بیرون استان و ... استفاده و تمهیدات لازم برای برگزاری این برنامه انجام شده  و در دیگر در شهرستانهای استان نیز با تعداد محدودتر پخت غذا انجام خواهد شد.

ارتقایی از اعزام مبلغان به مساجد استان همدان در دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن، جلسات تبیینی واقعه غدیر و انتخابات در مساجد همدان، مسابقات مختلف فرهنگی از جمله کتاب خوانی خطبه غدیر، مسابقات ویژه کودکان، نصب پرچم در سر درب منازل، اماکن، محلات  و فضا سازی شهر، محتوا سازی در فضای مجازی و ... را از دیگر برنامه های دهه ولایت و امامت در همدان برشمرد.

کد خبر 1767681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha