موج جهانی تظاهرات دانشجویی علیه اسرائیل به چین رسید

موج جهانی تظاهرات دانشجویی در حمایت از فلسطین بر دانشجویان چینی هم تاثیر گذاشته و آنها همبستگی خود با ملت فلسطین را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، موج جهانی تظاهرات دانشجویی در حمایت از فلسطین بر دانشجویان چینی هم تاثیر گذاشته و آنها  همبستگی خود با ملت فلسطین را اعلام کردند، به طوری که در بسیاری از مناطق چین میلیون‌ها دانشجو با در دست داشتن پلاکاردهایی، از فلسطین حمایت کردند.

پست‌های مربوط به حمایت دانشجویان چینی از مردم فلسطین بارها در رسانه‌های اجتماعی بازنشر شد و میلیون‌ها  بار مورد پسند قرار گرفت.

به گزارش روزنامه «South China Morning Post»، ویدئوهای متعددی توسط شرکت کنندگان در امتحانات دانشگاه به صورت آنلاین منتشر شده است که حمایت دانشجویان از فلسطین را نشان می دهد.

ویدئویی در  Douyin، نسخه چینی «تیک‌تاک»، دانشجویی را با پرچم فلسطین در شمال شرقی استان «هیلونگجیانگ» نشان می دهد.

به همین ترتیب، در یک مصاحبه آزاد در روز امتحان، یک دانشجو در استان مرکزی «هنان» گفت که آرزو دارد شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد» محقق شود.

در این شعار، رودخانه به رود اردن در سمت راست و دریا به دریای مدیترانه در سمت چپ سرزمین فلسطین اشاره دارد که قبل از به وجود آمدن اسرائیل در سال ۱۹۴۸ وجود داشته است.

تظاهرات و اردوگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های بزرگ کشورهای اروپایی نیز همچنان ادامه دارد؛ جایی که معترضان برای پایان دادن به جنگ در غزه تحت محاصره فلسطینی‌ها که از ۷ اکتبر تحت بمباران مداوم اسرائیل است، فشار آورده‌اند.

چین همواره از آتش بس در غزه حمایت کرده و در عین حال برای اجرایی شدن راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطین در سرزمین‌های اشغالی نیز تلاش می‌کند.

کد خبر 1767713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha