اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: در سطح استان هزار و ۴۴۰ کانون فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند که ۳۸۶ کانون مجری طرح «مسجد، کانون نشاط» است.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: طرح ملی مسجد کانون نشاط به منظور ارتقاء انسجام و جامعیت بخشی در موضوع غنی سازی طرح اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در مساجد استان آذربایجان غربی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف فعالیت های اوقات فراغت ۱۴۰۳ گفت: راهبری، هدایت و حمایت از فعالیت‌های تربیت محور تابستانه کانون‌های مساجد، انسجام بخشی و سازماندهی فعالیت‌ها و برنامه های تابستانی کانون‌های مساجد کشور، هویت سازی تشکییتی با هماهنگ سازی اقدامات و تولیدات رسانه ای و بستر سازی و تزریق روحیه نشاط به کودکان و نوجوانان در سطح مساجد از جمله اهداف این طرح اوقات فراغت است.

 رضایی شناسایی ظرفیت ها و اولویت های کانون‌ها و ارتقاء سطح توانمندی آنها در حوزه تربیت کودک و نوجوان، هم افزایی و توسعه همکاری با دستگاه‌های همسو و هم وظیفه و جریان سازی رسانه‌های و فرهنگی پیرامون نقش مساجد در غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تربیتی کانون‌ها از دیگر اهداف طرح ملی «مسجد کانون نشاط» است.

رضایی ادامه داد: قرآن و عترت، علمی و فرهنگی و تربیتی، هنری و ادبی، مهارت و کار آفرینی، ورزشی،  تفریحی و اجتماعی و رسانه و فناوری از محور فعالیت‌های طرح ملی «مسجد کانون نشاط» است.

۸۶ کانون به‌صورت ویژه مجری طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»  

وی با بیان در سطح استان هزار و ۴۴۰ کانون فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند،  گفت: از این تعداد ۸۶ کانون به‌صورت ویژه و ۳۰۰ کانون به‌صورت عمومی مجری طرح ملی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.
رضایی گفت: از ۸۶ کانون مجری طرح اوقات فراغت ۳۲ کانون در شهرستان ارومیه،  ۱۵ کانون در خوی، ۲۲ کانون در میاندوآب، ۵ کانون در نقده، ۴ کانون در سلماس، ۴ کانون در تکاب، ۲ کانون در مهاباد، ۲ کانون در چایپاره، یک کانون در شوط، یک کانون در پلدشت، یک کانون در شاهین دژ، ۲ کانون در چالدران و یک کانون در ماکو هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت‌ها در ۳۸۶ کانون های تربیت محور پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت نیز افزود: افتتاحیه طرح اوقات فراغت همزمان با اعیاد غدیر و قربان، اجرای پویش سرود و اجرای گروه های مسجدی،  اجرای ۴۰ برنامه کانون در سطح محلات استان، اجرای پویش نگاره غدیر در سطح مساجد استان و اجرای طرح خطابه خوانی غدیر توسط نوجوانان از جمله برنامه ها است.

کد خبر 1767725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha