بیش از ۳۰۰۰شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری برای مازندران تدبیر شد

عزیززاده گرجی گفت: سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان تدارک دیده شد که این تعداد شامل: هزار و  ۷۷۰ شعبه روستایی، ۲ هزار و  ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و رئیس ستاد انتخابات استان در گفتگو با خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این خطه از شمال کشور با بیان اینکه ساز و کار اجرای انتخابات کاملاً فراهم است و هیچ مانع و مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: ۵۹ حوزه انتخابیه شامل:  ۲۲ حوزه اصلی (فرمانداری‌ها) و ۳۷ حوزه فرعی (بخشداری‌ها) در سطح استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه برخلاف بسیاری از استان‌های دیگر تعداد شعبات روستایی در مازندران بیشتر از شعبات شهری است، افزود: بیش از ۶۰ درصد شعبات اخذ رای در روستا ها مستقر خواهند شد.

عزیززاده گرجی گفت: سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان تدارک دیده شد که این تعداد شامل: هزار و  ۷۷۰ شعبه روستایی، ۲ هزار و  ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار می شود.

وی بااشاره به اینکه این دوره از انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از ۲۶ مرحله فرایند برگزاری انتخابات ۲۵ مرحله آن به صورت الکترونیکی برگزار و تنها مرحله آخر اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری از ۲۱ خرداد ماه شروع شده و تا ۷ تیر ادامه دارد، گفت: هر یک از نامزدها که تمایل به بازگشایی ستاد انتخابات در سطح شهرستان‌ها  داشته باشند، می‌توانند طی نامه رسمی به فرمانداران اعلام نموده و فعالیت نمایند.
وی در خصوص آموزش و توجیه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات خاطرنشان شد: کسانی که به عنوان مجری انتخابات تعیین می‌شوند حتماً  باید اشراف کامل به قوانین انتخابات داشته باشند و بر این اساس جلسات متعددی برای فرمانداران و بخشداران برگزار شده است.
عزیززاده گرجی با اشاره به آموزش کاربران مستقر در شعب اخذ رای جهت استفاده از دستگاه‌های احراز هویت افزود: تمامی دستگاه‌های احراز هویت در سطح استان بروز رسانی شده‌اند.
 وی آنتن دهی شعبات اخذ رای را یکی از زیرساخت‌های مهم برگزاری انتخابات ذکر کرد و یادآورشد: این دستگاه‌ها در شعبات اخذ رای به صورت آزمایشی مستقر و تست شده اند.


 

کد خبر 1767739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha