همکاری میان‌ادیانی برای آماده‌سازی مساجد «کادونا» در آستانه عید قربان

جوانان مسیحی و مسلمانان در «کادونا» نیجریه همکاری میان‌ادیانی را برای آماده‎‌ساری مساجدی که قرار است نماز عید سعید قربان در آنها اقامه شود به منظور تقویت بردباری مذهبی، صلح و اتحاد، آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « von.gov»، یک کشیش نیجریه‌ای برای نمایش همکاری میان‌ادیانی و به منظور تعمیق دوستی میان‌ادیانی گروهی از مسیحیان را بسیج کرده است تا به مسلمانان برای نظافت محل اقامه نماز عید قربان با هدف تقویت بردباری مذهبی، صلح و اتحاد بپیوندند.

هدف این ابتکار ترویج همزیستی مسالمت آمیز، گفتگوی بین ادیان، تساهل مذهبی، درک بهتر میان ادیان مختلف، و اتحاد میان ساکنان بخش جنوبی «کادونا» است.

کشیش «یوهنا بورو»، هیئتی از جوانان مسیحی و مسلمان را برای تمیز کردن محل اقامه نماز سازماندهی کرده است.

  این تلاش مشترک با مشارکت ائمه جماعات مساجد در نظر دارد تا محیطی پاک برای نماز خواندن مسلمانان ایجاد کند و صلح و وحدت را تقویت کند.

«بورو» تاکید کرد که هم مسلمانان و هم مسیحیان خدای واحد را می پرستند و کتاب های مقدس انجیل و قرآن خود را دارند که پیام اصلی هر دوی آنها دوستی و مودت میان انسان‌ها بر اساس دستورات الهی است.

کشیش نیجریه‌ای همچنین گفت: ما به اینجا آمده‌ایم تا از برادران مسلمان خود با پاکسازی محوطه اطراف مساجد و همچنین آماده سازی فضای داخلی مساجد براب برگزاری نماز عید قربان حمایت کنیم تا صلح و وحدت را ترویج کنیم.

وی ضمن آرزوی شادی در جشن عید سعید قربان برای مسلمانان سراسر جهان، از افراد ثروتمند خواست تا در این جشن به یتیمان و افراد بی‌خانمان کمک کنند.

کشیش بورو گفت: همکاری نزدیک به مسلمانان و مسیحیان این امکان را می‌دهد تا حین کار با یکدیگر صحبت کنند و راه‌های ارتقای تساهل و تفاهم مذهبی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

«جاناتان پیتر»، رهبر جوانان مسیحی در کادونا نیز گفت که آنها سال هاست،این کار را برای تقویت روابط خوب بین مسیحیان و مسلمانان در منطقه انجام می دهند.

«اکیلو محمد»، امام جماعت یکی از مساجد نیز از تلاش جوانان مسیحی در آماده سازی محل نماز برای عید قربان ابراز خوشحالی کرد.

وی در این باره گفت: این اولین بار نیست که برادران مسیحی به ما کمک می‌کنند. آنها سال گذشته نیز از ما در پاکسازی محوطه مسجد حمایت کردند که به ارتقای صلح‌ و تساهل مذهبی در منطقه کمک کرد. 

محمد همچنین خاطرنشان کرد که در فاجعه طوفان اخیر که به کلیساها و مساجد آسیب رساند، هر دو جامعه با یکدیگر دیدار کردند تا ضمن نیایش دسته جمعی راه‌های خروج از بحران را بررسی کنند.

او از کشیشانی که به مسجد آمدند تشکر کرد و برای ادامه صلح و اتحاد دعا کرد.

«ابراهیما یاکوبو» ، رئیس شبکه خبرنگاران صلح نیز از این تلاش مشترک ابراز خوشحالی کرد و گفت که از دیدن مسیحیان که به دوستان مسلمان خود  برای آماده سازی محل نماز عید کمک می کنند بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی از همه رهبران و جوانان مسلمان و مسیحی به خاطر این همکاری قدردانی کرد و بر لزوم ترویج همزیستی مسالمت آمیز میان مسیحیان و مسلمانان تاکید کرد.

کد خبر 1767783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha