تاثیر آموزش دینی بر توسعه نیجریه

آموزش وسیله ای است که از طریق آن فرد به آموزش های کیفی و بازآموزی سرمایه های انسانی که عوامل توسعه هستند، دست می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، در این مطالعه تلاش می شود تاثیر آموزش مذهبی در دستیابی به توسعه پایدار در نیجریه را مورد بررسی قرار دهیم. آموزش وسیله ای است که از طریق آن فرد به آموزش های کیفی و بازآموزی سرمایه های انسانی که عوامل توسعه هستند، دست می یابد.

دین، مانند بسیاری از مفاهیم، تعاریف متنوعی دارد اما دین را در اینجا به عنوان یک سیستمی که به موجب آن به رسمیت شناختن وجود یک کنترل کننده ماوراء الطبیعه در جهان تحت عنوان خدا که هدف آن پرستش، اطاعت و عشق به او است، در نظر گرفته شده است که در نهایت منجر به تقوای عملی و اخلاق خوب در جامعه می شود.

آموزش مذهبی یعنی آموزش آموزه های یک دین خاص است که از اموزش اخلاقی که در محدوده گسترده تر است و محدود به یک دین خاص هم نیست، فراتر می باشد و آموزه های خاص یک دین مد نظر می باشد.

در این نوشته به موضوع چگونه آموزه های ادیان مختلف بر توسعه جامعه نیجریه تاثیر می گذارند، پرداخته خواهد شد. بر اساس نظریه Agunwa (2017)، "از طریق دین ما می توانیم در فضیلت های معنوی فردی مانند: اطاعت، تواضع، فروتنی، عشق به همسایه خود و بخشش، بر آسیب های توسعه اجتماعی فائق بیایم و یا براساس نظریه اوناه (2017)، "انسان از طریق دین خود یاد می گیرد که برخی اعمال ، خوب یا بد هستند و این ها او را به سمت زندگی با فضیلت هدایت می کند.

عملا گسترش دین مسیحییت در نیجریه در قرن نوزدهم پس از ماموریت های کاتولیک رومی پرتغالی اتفاق افتاد و به نوعی نفوذ این دین در قرن های 14 و 15 در نیجریه با شکست روبرو شده بود . در طول گسترش مسیحیت در نیجریه در قرن نوزدهم، تلاش دولت استعماری بریتانیا این بود که نشان دهد تنها راه بازسازی افریقایی ها دریافت آموزش و آموزه های فرامین مسیح است که به نوعی توسعه صنعت را نیز برای انها به همراه دارد.

این درحالی است که گفته می شود دین و اموزش اسلامی در اوایل قرن هشتم به شمال نیجریه رسیده است و همچنین مدت ها قبل از جهاد اسلامی عثمان دن فودیو در سال 1804 به جنوب نیجریه، به ویژه سرزمین یوروبا رسیده است و امروز بیش از 50 درصد از جمعیت نیجریه را مسلمانان تشکیل می دهند .

 دین سنتی افریقایی (ATR)، به نوبه خود، دین اصلی مردم افریقا بود قبل از اینکه افریقایی ها با جهان غرب و شرق تماس برقرار کنند. دین سنتی افریقایی نیروی دیگری است که باید روی آن حساب باز کرد، زیرا به نظر می رسد امروزه بسیاری از نیجریه ای ها، به ویژه جوانان با افزایش پایبندی با این دین ها را از خود نشان می دهند .

اعتقاد بر این است این یافته ها و ترکیب دینی و مذهبی در نیجریه باید از اهمیت زیادی برای وزارت اموزش و پرورش فدرال برخوردار باشد زیرا آنها در استفاده از نابرابری مذهبی و فرهنگی در بخش اموزش و پرورش کشور نیجریه کمک خواهد کرد و از سوی دیگر از اهمیت زیادی برای سازماندهی امور مذهبی و فرهنگی برخوردار خواهد بود و زمینه توسعه ملی این کشور را فراهم خواهد کرد .

کد خبر 1769800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha