موزه قرآن دارالقرآن کریم زنجان به مجموعه آموزشی تغییر کاربری دارد

به گفته رنگرز، کلنگ ساخت موزه قرآن در جوار موسسه دارالقرآن زنجان سال‌ها پیش به زمین خورد بود، راکد ماندن پروژه و عدم استقبال خیرین برای تکمیل این مجموعه موجب تغییر کاربری موزه و تبدیل آن به مجموعه آموزشی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمود رنگرز مدیر عامل موسسه دارالقرآن کریم استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: دارالقرآن یک موسسه قرآنی معتبر در سطح کشور محسوب می شود و تلاش می کنیم از ظرفیت رسانه های استان برای معرفی این مجموعه استفاده کنیم.


وی ادامه داد: این مرکز با هدف ارائه خدمات قرآنی به آحاد جامعه در سال ۷۵ تاسیس شده است و اولین موسسه ای است که رهبری پیامی را به صورت اختصاصی در هنگام تاسیس این مجموعه‌ صادر کردند و بازدیدی هم از این مرکز داشتند.

رنگرز با یادآوری اینکه زنجان با سبقه مذهبی علاقه و ارادت خاصی به مباحث قرآنی دارد، گفت: این موسسه در ۸ هزار متر مساحت و ۴ هزار متر بنا در چهار طبقه با ۱۵ کلاس و سالن های کنفرانس ساخته شده است.


وی با بیان اینکه مدرسه فرهنگ و ادب با هدف جذب دانش آموزان علاقمند به قرآن در این موسسه فعال است، گفت: مجتمع آموزشی را برای مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم را نیز در دستور کار داریم.


رنگرز به برپایی کلاس های قرآنی بالاخص در فصل تابستان برای قرآن آموزان اشاره کرد و افزود: این کلاس ها در رشته های مختلف قرآن تشکیل می شود.


مدیرعامل موسسه دارالقرآن کریم با بیان اینکه شبکه سازی و شناسایی افراد وابسته به دارالقرآن و متولیان قرآنی  از دیگر اقدامات این موسسه است، تصریح کرد: ۱۰ شعبه فعال دارالقران در اقصی نقاط استان زنجان فعالیت می کند.


به گفته وی، تفاهم نامه های متعددی برای آموزش به فرزندان و کارکنان و برگزاری مسابقات منعقد کردیم. این اقدامات در راستای ترویج فرهنگ قرآن اجرا می شود.


رنگرز در ادامه با اشاره به وقفه ایجاد شده در ساخت موزه قرآن در این موسسه گفت: همین وقفه و عدم استقبال خیرین  برای تکمیل مجموعه موجب تغییر کاربری موزه و تبدیل آن به مدرسه شد.

کد خبر 1767808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha