گامی در جهت گسترش زبان فارسی و گفتگوی تمدنی

در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی و علمی میان ایران و بوسنی و هرزگوین، حجت‌الاسلام دکتر محمد مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو و جمعی از اساتید کرسی زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،در این دیدار که امروز  بیست و سوم خردادماه برگزار شد، طرفین بر اهمیت گسترش زبان فارسی و تقویت گفتگوی تمدنی میان دو کشور تأکید کردند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه سارایوو برای گسترش زبان فارسی، گفت: اساتید این دانشگاه از جمله برجسته‌ترین متخصصان زبان و ادبیات فارسی در منطقه هستند و همکاری با آنان می‌تواند نقش موثری در توسعه زبان فارسی در بوسنی و هرزگوین ایفا کند."

 ایمانی‌پور با اشاره به جایگاه والای زبان فارسی در تاریخ و فرهنگ ایران، اظهار داشت: "زبان فارسی در آینده از زبان‌های رایج در دنیا خواهد شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر تبدیل شدن زبان فارسی به زبان علم تأکید کرده‌اند."

وی همچنین از آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اعزام استاد و دانشجو به بوسنی و هرزگوین و پذیرش دانشجویان این کشور در دوره‌های بنیاد سعدی خبر داد.

رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو نیز در این دیدار ضمن تشکر از همکاری‌های ایران در زمینه گسترش زبان فارسی، گفت: "ما مشتاق هستیم که همکاری‌های خود را با ایران در این زمینه گسترش دهیم و از ظرفیت‌های موجود برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان بوسنیایی حداکثر استفاده را ببریم. احمد زلجیچ همچنین پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزشی نسخه شناسی با حضور اساتید ایرانی در سارایوو را ارائه کرد.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سارایوو نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اعزام سه دانشجوی بوسنیایی به ایران، گفت: "این بهترین راه برای گسترش زبان فارسی در بوسنی و هرزگوین است.

منیر درکیچ همچنین خواستار تمدید ماموریت دکتر محمد سالمیان، استاد اعزامی ایران به دانشگاه سارایوو، شد.

گامی در جهت گسترش زبان فارسی و گفتگوی تمدنی

در پایان این دیدار از  نامیر کاراحلیلویچ، استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی در بوسنی و هرزگوین، با عنوان "چهره ماندگار روابط فرهنگی دو کشور ج.ا.ایران و بوسنی و هرزگوین" تجلیل شد.

گامی در جهت گسترش زبان فارسی و گفتگوی تمدنی

بازدید از اتاق زبان و ادبیات فارسی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان این دیدار از اتاق زبان و ادبیات فارسی در دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو بازدید کرد و ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت ایجاد شده، نکاتی را در خصوص بهره‌برداری هرچه بهتراز این فضا ارائه کرد.

کد خبر 1767815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha