برای «خِرد، شادی و شکوفایی» می‌آیم/ دولت عهد را برپا می‌کنم

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه آمده‌ام تمام تجربیات خود را که با تمام مدیران سپری کردم در اختیار مردم قرار بدهم، گفت: شعار دولت من خرد، شادی و شکوفایی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی امشب (چهارشنبه، ۲۳ خردادماه) در برنامه تلویزیونی «با مردم»، گفت: متولد سال ۱۳۳۸ هستم، در ۱۲ سالگی درس طلبگی را شروع کردم؛ در مدرسه حقانی تحت سرپرستی شهید آیت الله قدوسی و با مدیریت و اشراف آیت الله شهید بهشتی دروس جدید از زبان، جامعه شناسی، اقتصاد روانشناسی می خواندیم. ۱۱ سالم بود که با مقام معظم رهبری آشنا شدم و این آشنایی بعد از انقلاب نیز ادامه یافت. در خرداد سال ۶۰ دادستان انقلاب بودم و بعد از آن به عنوان بازپرس ویزه به تهران آمدم و خدمت امام(ره) بودم و بیش از ۴۵ دقیقه گزارش و جلسه با ایشان داشتم.

پورمحمدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از همان دوران به فکر حقوق مردم و زندانیان  و متهمان بودند افزود: توضیحات زیادی از وضعیت و رسیدگی‌ها داشتم که به امام (ره) عرضه  داشتم و ایشان موثر شدند و همان نیز منجر به فرمان ۸ ماده‌ای ایشان  در سال ۶۱ شد. و از مردم می خواهم این ۸ فرمان را بخوانند که مهمترین پیام آن دفاع از متهمان و زندانیان و مردم بود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در زمانی که  شهید آیت الله قدوسی به عنوان داستان کل انقلاب منصوب شده بودند اواخر تابستان از من دعوت کردند که در خدمت ایشان در دادستانی کل فعالیت کنم، چند ماموریت مهم در استان‌ها داشتم؛ اوایل زمستان ۱۳۵۸ به عنوان دادستان انقلاب در مسجد سلیمان انتخاب شدم و در خرداد ۶۰ دادستان انقلاب شدم و بعد از آن در خرداد ۶۱ به عنوان دادستان مشهد و سپس دادستان کل خراسان انتخاب شدم

منافقین بیشترین جنایت را علیه ملت خود انجام دادند

وی در مورد سوابق قضایی و اطلاعاتی خود در مسندهای مختلف امنیتی و قضایی  اظهار کرد : سال ۶۶ به عنوان معاون ضدجاسوس وزارت اطلاعات انتخاب شدم. در استان‌های غربی حضور داشتیم و ضربات کاری توانستیم به منافقان وارد کنیم و تعداد زیادی از آنها را شناسایی  کردیم.

پرونده منافقین موضوع ویژه‌ دوران خدمتم بود

حجت الاسلام  پورمحمدی پرونده منافقین  را موضوع ویژه‌ در دوران تصدی گری خود معرفی کرد و گفت: کسی باور نمی‌کند این افراد بیشترین جنایت را علیه ملت خود انجام دادند منافقین خود را اهل ملت می دانند و بیشترین ضربه را به ملت خود می زنند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به عملیات فروق مرصاد که منافقین قصد داشتند یک میلیون نفر قتل عام کنند گفت:  به اعتراف خود این سازمان نزدیک به ۷۸ هزار رزمنده، جوان، ارتشی،   بسیجی، سپاهی و مردم توسط این جنایتکاران کشته یا زخمی شده‌اند. بیش از ۳۰ نفر را در برخی مراکز مهم مانند وزارت خارجه، وزارت اقتصاد دستگیر کردیم.

وی در مورد سوابق دیگر خدمت خود گفت: در دوران ریاست جمهور هاشمی رفسنجانی رئیس اطلاعات خارجه و جانشین وزیر اطلاعات بودم.

به پشتوانه قدرت ملی و از موضع بالا با صدام مذاکره کردم

حجت‌الاسلام پورمحمدی اظهارداشت: مسئول پیگیری آزادی اسرای ایرانی در عراق شدم و با صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق دیدار و گفتگو کردم با کسی که دشمن ملت ما بود و ۲ نفر از برادر خانم های من و دامادمان و بسیاری از دوستانم را شهید کرده بود اما با قدرت و پشتوانه قدرت ملی با صدام مذاکره کردم من با هوشمندی، تکنیک از موضع قدرت و توانایی مذاکره کردم و به جاهای تعیین کننده رسیدیم.

وی با بیان اینکه با پشتوانه ملی مشکلات کشور حل می شود، گفت: همچنین، توفیق یافتم بخش‌های زیادی از فناوری های آن روز را به شکل پنهانی وارد کشور کنم از جمله نانو، صنایع نظامی، دارویی، صنایع هوایی، بود تا جاییکه آمریکا اعتراف کرد که ایران در ردیف اول فناوری در دنیا است.

سهمیه بندی بنزین از خدمات دوران خدمت در وزات کشور بود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال ۷۸ وزارت اطلاعات را کنار گذاشتم، افزود: بعد از آن به کارهای طلبگی، علمی و پژوهشی مشغول شدم و در سال ۸۰ در بخش پژوهش و بررسی دفتر مقام معظم رهبری فعالیت کردم و در سال ۸۴ به عنوان وزیر کشور مشغول کار شدم و سهمیه بندی بنزین را به عنوان اولین پروژه دولت الکترونیک انجام دادم.

وی ادامه داد: در این دوران توانستیم شماره ملی را در طی یک سال به شکل الکترونیک تغییر دهیم و ۸۰ درصد شماره ملی و هویت ملی شهروندان الکترونیک شدو برای اولین بار در ۳۷ هزار شعب اخذ رای این امر انجام شد. در حوزه اقتصادی نیز به ۱۳۹ هزار بنگاه زود بازده وام و اعتبار دادیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی افزود: در دولت احمدی‌نژاد کنار گذاشته و بعد به سازمان بازرسی دعوت شدم و کنترل و نظارت ۲۳۰۰ دستگاه اجرایی و گزارش آنلاین  و برخط را آغاز کردم، در دوران تصدی وزارت دادگستری نیز کنترل تعزیرات و قاچاق کالا را برعهده داشتم و تعداد پرونده های دادگستری از یک میلیون پرونده به ۵۰۰ هزار پرونده تقلیل یافت‌ و حقوق مالکیت فردی را ایجاد کردم و در این رابطه ۱۰۷ دستگاه را آموزش دادیم.

قبل از انقلاب با شهید رئیسی آشنا بودیم

وی در مورد دلایل شرکت خود در ثبت نام از کاندیدای ریاست جمهوری گفت: چرا آمدم؟ شهادت برادر عزیزم رئیسی عزیز بود که از قبل از انقلاب باهم آشنا بودیم، صداقت، پرکاری، همکاری و… یادگارهای وی بود. امروز همه باید تلاش کنیم تا نظام و کشور پیش برود.

دولت من دولت قرار و عهد و پیمان است

حجت‌الاسلام پورمحمدی خاطر نشان کرد: نمی خواستم در کارهای اجرایی وارد شوم و در کارهای پژوهشی و یکی ایران و موسسه تحقیقاتی مشغول‌ فعالیت هستم، امروز تمام تجربیاتی خود را که با تمام مدیران سپری کردم آورده‌ام و آمدم توانایی، آگاهی و شناخت خود را در اختیار مردم قرار بدهم و اگر مورد اعتماد مردم باشم دولت من دولت قرار و عهد و پیمان و محبت، عطوفت، عشق و عاشقی و قرار استمرار و متانت است.

وی گفت: با این پیام آمدم و اگر مورد حمایت قرار بگیرم به مردم اطمینان می دهم که دوران جدیدی برای ملت ایران آغاز می شودو از طنش ها و بدبینی ها فاصله می گیریم و به فرهیختگان و دانشمندان و انسانهای برجسته اعتماد می کنم و گرایش ها و سلیقه ها را مانع خدمت رسانی قرار نمی دهم و از تمام توان مدیران شایسته کمک خواهم گرفت و با توجه به تجربه ام در حوزه های امنیتی، این امینت را در تمام حوزه های داخلی و خارجی می افزاید.

خِرد، شادی و شکوفایی شعار دولتم است

این نامزد ریاست جمهوری در مورد شعار دولتش گفت: با شعار خرد، شادی و شکوفایی این گام ها را برمی دارم، دولت من دولت قرار و عهد و پیمان با شماست، قراری عاشقانه که مایه آرامش، سکونت و متانت است تا با هم خوب زندگی کنیم.

وی در مورد اولویت های برنامه دولت خود خاطرنشان کرد: اولویت اول من عدالت است بدون عدالت جامعه نفس نمی کشد، اولویت دوم ثروت است و کشور ثروتمند به اهداف خود می رسد که با افزایش تولید ناخالص داخلی این امکان وجود دارد، کشور ثروتمند با مردم ثروتمند، ثروتمند می شود. اولویت سوم قدرت است که نیاز جدی کشور است کشوری که بخواهد به راه خود ادامه دهد نیازمند قدرت است، قدرتی که به حقوق شهروندان‌ احترام بگذارد. ثروت و قدرت در کنار شادی، شکوفایی را به ارمغان می آورد و تمام این راه با خردمندان هموار می شود و با شما ملت شریف و برجسته این امر امکان پذیر است.

کد خبر 1767849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha