«پاک باش و خدمتگزار» وعده شهردار تهران برای دولت چهاردهم

زاکانی در مورد مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد باید از قوی ترین شاخه ها آغاز شود تا آثار خود را در جامعه نشان دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه صف اول با تسلیت شهادت شهید جمهور و هیات همراه گفت: متولد ۴۴/۱۲/۱۲ هستم در میدان شوش و خراسان محله اتابک لرزاده به دنیا آمدم ۱۱/۵ ساله بودم که انقلاب شد و حیات سیاسی ما به عنوان نوجوان در بستر کارکردهای انقلاب شکل گرفت و انقلاب فصلی شر در زندگی من. ۱۵ ساله بودم که وارد جنگ های نامنظم شدم و شهید چمران اسطوره ای برایمان بود که هنوز هم هست و بیش از ۶۲ ماه در منطقه  بودم و واحد تخریب و اطلاعات عملیات خدمت کردم و بعد از توفیق جانبازی در واحد اطلاعات عملیات خدمت کردم.

بهترین دوران زندگی من در دفاع مقدس بود

وی در مورد مسئولیت های خود افزود: مسئول اطلاعات عملیات و قائم مقام اطلاعات عملیات لشکر بهترین دوره زندگی من بود که در بهترین نقطه برای خدمت به دین و میهنم قرار گرفتم. بعد از جنگ ۶ ماه درس خواندم و وارد دانشگاه پزشگی شدم و بعد از مدتی توجه دوستان از طریق همکلاسان و دوستان دفاع مقدس به من جلب شد  و وارد انجمن اسلامی دانشگاه شدم و ۱۴ ماه در جنبش دانشجویی خدمت کردم تا وارد بسیج دانشجویی در کشور شدم و تجربه بسیار گرانبهایی نسبت به نسل امروز که داری تبحر در کشور هستند پیدا کردم.

زاکانی ادامه داد: در سال ۸۲ توفیق خدمت در مجلس را یافتم  و در مجلس هفتم، هشتم و نهم در مجلس بودم و در مسئولیت های نایب رئیس کمیسیون ۹۰، فراکسیون‌های مختلف مشغول و رئیس کمیسیون برجام در مجلس شورای اسلامی بودم. ۴ سال نماینده مجلس نبودم و مجددأ در مجلس ۱۱ شرکت کردم و به عنوان نماینده مردم قم در مرکز پژوهش‌های مجلس مشغول فعالیت شدم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هستم و در بیمارستان امام خمینی ره در بخش پزشکی هسته ای نوکری مردم را می کنم.

وی اظهارداشت: در دولت سیزدهم ۳۳ ماه شهرداری را بر عهده گرفتم و اکنون وارد ریاست جمهوری شدم. در ۴۵ سال و اندی بعد از انقلاب برای روز به روز آن پاسخگو هستم و در مقطع انقلاب که مسولیتی بر عهده ام گذاشته شد در آن صحنه حاضر بودم و انجام تکلیف کردم.  

زاکانی در مورد مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد را با قوی ترین شاخص ها از دهه ۸۰ آغاز کردم و معتقدم مبارزه با فساد باید از قوی ترین شاخه ها آغاز شود تا آثار خود را در جامعه بگذارد و کتاب متولی ار موضوعات فساد که به بخش امنیتی آسیب می زند را شروع کردم.

وی گفت: معتقدم برای مبارزه با فساد باید از قویترین افراد که برای خود حریم تعریف کرده اند آغاز شود و با منطق درست با آنها برخورد کردیم. بیش از ۷ یا ۸ بار در دادگاه های مختلف رفتم و بدون وکیل پیروز آمدم و ۱۵ رای از هیات منصفه گرفتم که گفتند حق با زاکانی است.

علت فساده ترک فعل، تعارض منافع و اعمال نفوذ است

زاکانی معتقد است علت اصلی فسادها ترک فعل تعارض منافع و اعمال نفوذ است و کسی که در مسندی می نشیند باید از جان و مال مردم صیانت کند، اما برخی رعایت قانون نکردند و ارتباط نامناسب داشتند.

مسئولان در فساد از مردم خجالت بکشند

وی ادامه داد: فساد جریان اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد و در جایی کمتر و در جایی بیشتر است و در جریان انقلاب نیز افراد انقلاب نما بودند و ما از همان افراد شروع کردیم. در کشور برخی مسئولان تعارف دارند و در مقابل هم خجالت می کشند اما از مردم خجالت نمی کشند، در فساد باید از مردم خجالت کشید.

پاک باش و خدمتگزار شعار دولت زاکانی

زاکانی در مورد شعار انتخاباتی خود گفت: پاک باش و خدمتگزار شعار مرحوم ابوترابی آزاده بود، خدمتگزاری بدون پاکی نمی شود هرکس می خواهد خدمتگزار باشد باید روی صندلی داغ بنشیند و توضیح بدهد اسم دولت من، دولت خدمت و اساس آن خدمت به مردم است.

وی در مورد ارتباط قوای سه گانه اظهارداشت: قوای سه گانه درجای خود نیستند در حالیکه قانون اساسی جایگاه قوا را مشخص کرده است و در این معنا قانون اساسی اجرا نشده است.

خدمات زاکانی در شهردای در طی ۳۳ ماه

وی گفت: در ۳۳ ماه شهرداری تهران روابط را طوری تنظیم کردیم که بیشترین منفعت به مردم برسد، در حوزه مسکن و آسیب های اجتماعی کارهای دولت را بر عهده گرفتیم و کارهایی که از همان سال‌های اول بر زمین مانده بود انجام شد و الگوی جدید خدمتگزاری را ارائه کردیم در این دولت ۶۳۰واگن که زمین مانده بود و دولت آن را برعهده داشت این گره از مجموعه حمل و نقل تهران را باز کرد و در سال گذشته ۱۱۱۸ واگن وارد ناوگان شهری شد.

زاکانی اظهارداشت: در موضوع آسیب های اجتماعی ۸۵۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند و ۱۹۷۰ نفر از آنها در کمپ ها نگهداری و درمان می شوند، در حوزه مسکن ۲۰۳ هزار واحد مسکونی در ۹۲ نقطه افتتاح شد و معادله مسکن در کشور را بر هم می زند و افراطی که کمر مردم در این امر را شکسته بود از بین می رود.

وی از قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی و تحویل گوشت گوسفند به مردم از طریق شهرداری خبر داد و گفت: زیرساخت‌های این اثر در سال قبل فراهم شده است و قرار بود در این ماه با حضور رئیس جمهور شهید این طرح آغاز شود.

وی در مورد دیوان سالاری اظهارکرد: جنس مدیریت می تواند بروکراسی را بشکند و در متن جامعه با مشارکت مردم بهترین خدمت را تعریف کند، در موضوع دیوان سالاری ابتدا باید اختیارات تقسیم و سپس تمرکززدایی کنیم، با توزیع اختیارات و سطح بندی آن، دولت در مقام تسهیل گری و سیاست‌گذاری اختیارات را در استان‌ها توزیع می کند و زمینه استفاده از فناوری ها برای استفاده مردم در درون خانه ها فراهم می شود.

امکانات به یغما رفته شهرداری را بازگرداندیم 

وی در مورد بازگرداندن بخشی از بودجه به یغما رفته شهرداری، گفت: ما توانستیم در شهرداری دهها هزار میلیارد تومان امکانات به یغما رفته را بازگردانیم و سال قبل عددی در حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری بازگشت و در سال  ۱۴۰۱ نیز ۴۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری بازگردانده شد. اگر مسؤلان جدی باشند باید از نظارت مردم بر کارها اقبال داشته باشند.

شایسته سالاری اصل انتخاب وزرا

زاکانی تصریح کرد: در موضوع انتخاب وزرا، وظیفه ما شایسته سالاری است. اگر کسی شایسته باشد و سه ویژگی علم و دانش، تجربه و سلامت و پاکدستی و طهارت داشته باشد قطعا شایسته است، مسؤلان جایگاه را طعمه نبینند بلکه محل خدمت ببینند و نوکری ملت را به نحو احسن انجام دهند. انتخاب من از میان نخبگان و بهترین ها خواهد بود.

رئیسی یک نفر از مردم بود

زاکانی در مورد شخصیت رییس جمهور شهید  گفت: شهید رئیسی یک شخصیت ممتازی بود که در طول ۴۵ سال و اندی بعد از انقلاب اسلامی در منصبی که بودند به اخلاص، فداکاری، پرکاری، متانت، محبت، دست پاکی، صفات مختلف و کارایی شناخته شدند. در سطوح مختلف، شانه از زیر بار کار خالی نکردند. به مردمی بودن، آقای رئیس جمهور ما یک نفر از مردم بود، نه بیش از آن، از بالا به مردم نگاه نمی‌کرد، متن جامعه بود، لذا محبت و اخلاصی که داشت، نسبتی که با، ولی و امام جامعه برقرار کرد و رهبر معظم انقلاب، ایشان خودش را در طول، ولی می‌دید، نه در عرض ولی، این خیلی مهم است.

وی گفت: وی نسبتش را با ایران و فداکاری برای ایران، نسبتش را با اسلام و همه ایرانیان در سراسر جهان ثابت کرد، واقعاً آقای رئیسی یک نصابی را به جا گذاشت که در آن دوستان انقلاب در سراسر جهان امیدوار شدند به حمایت او و دشمنان انقلاب هم ناامید شدند به این که بتوانند از طریق او رسوخی کنند و بتوانند امتیازی را بگیرند و با هنر و زیبایی؛ نصاب ایران را در سطح جهانی بالا کشید.

زاکانی در ادامه ابراز کرد: شهید جمهور در داخل ایران هم انسجام ملی و وحدت ملی را آن گونه رقم زد که در تشییع جنازه با شکوه خود، هم در داخل یک حرکت میلیونی شکل گرفت در شهرهای مختلف و هم از خارج ۹۵ گروه کشورهای مختلف آمدند اظهار همدردی کردند که در نوع خود بی‌نظیر بود.

کد خبر 1767862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha