تلاش امام محمدباقر(ع) برای سوق دادن جامعه به سمت فضایل اخلاقی بود

حجت الاسلام لاکانی با بیان اینکه، امام محمدباقر(ع) صاحب علوم و دانش بسیار گسترده‌ای بودند و در زمینه‌های مختلف اسلامی از جمله فقه، حدیث، تفسیر و کلام، مرجع و استاد بزرگ محسوب می‌شدند گفت: آن‌حضرت تلاش می‌کردند با آموزه‌های اخلاقی و معنوی خود، جامعه را به سمت فضایل اخلاقی سوق دهند.

حجت‌الاسلام محمد لاکانی_ مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: آن حضرت یکی از ائمه معصوم شیعه و پنجمین امام شیعیان بودند که دارای ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری برجسته‌ای بودند که مورد توجه و الگوی امت اسلامی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخی ازویژگی‌های ناب آنحضرت بیان کرد: امام محمدباقر(ع) صاحب علوم و دانش بسیار گسترده‌ای بودند و در زمینه‌های مختلف اسلامی از جمله فقه، حدیث، تفسیر و کلام، مرجع و استاد بزرگ محسوب می‌شدند.

این کارشناس مسائل دینی، در خصوص تقوا و زهد این امام همام نیز گفت: ایشان همواره در پی کسب رضایت خداوند بودند و زندگی پرهیزگارانه و زاهدانه‌ای داشتند.  

حجت الاسلام لاکانی بخشندگی و سخاوت را از دیگر خصوصیات ویژه این امام نام برد و افزود: حضرت امام محمد باقر(ع) بسیار بخشنده و سخی بودند و همواره در راه نیکوکاری و کمک به نیازمندان سخاوت می ورزیدند.  

وی، همچنین با اشاره به اینکه، آن حضرت در برابر مشکلات و رنج های فراوانی که متحمل شدند، بسیار بردبار و صبور بودند تصریح کرد: امام محمدباقر(ع) با همگان با تواضع و فروتنی رفتار می‌کردند و هرگز خود را بزرگ نمی دانستند.

حجت الاسلام لاکانی اذعان کرد: از دیگر خصوصیات بارز پنجمین امام ما این است که همواره خواهان برقراری عدالت و مبارزه با ظلم و فساد بودند و همچنین تلاش می کردند تا با آموزه‌های اخلاقی و معنوی خود، جامعه را به سمت فضایل اخلاقی سوق دهند.

وی در کل، ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری امام محمدباقر(ع) را سرمشق و الگوی کامل برای همه مسلمانان دانست و گفت: سیره و سیرت اهل بیت(ع) همواره بر راستی و درستی نهاده شده و الگو بودن آنان برای ما رسیدن به سعادت و قرب الهی را آسانتر می‌کند.

کد خبر 1767865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha