برنامه‌های دولت شهید رئیسی در حمایت از زنان و خانواده

ولی‌پور با تشریح برنامه‌های دولت شهید رئیسی در حمایت از زنان و خانواده در لرستان گفت: بیمه ۱۰۰ درصدی درمان ناباوری، بیمه سلامت کودکان زیر هفت سال و اجرای طرح کسب و کار پایدار خانواده محور از جمله برنامه‌های محوری است که همزمان با سراسر کشور در استان نیز اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، فریبا ولی‌پور، با حضور در ویژه برنامه همدلی با موضوع شرح خدمات انجام شده در دولت مردمی سیزدهم در لرستان در دو بخش حمایت از خانواده و از زنان اظهارداشت: بیمه ۱۰۰ درصدی درمان ناباوری، بیمه سلامت کودکان زیر هفت سال و اجرای طرح کسب و کار پایدار خانواده محور در سراسر کشور از جمله اقدامات است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان به اجرای بیمه مادران از بارداری تا پایان شیردهی اشاره کرد و افزود: بسته حمایت چهار گانه از زوجین دهه شصتی، وام، اشتغال و کالا کارت از دیگر اقدامات در انجام این طرح حمایتی از خانواده‌ها بوده است.

وی به اجرای طرح مشاوره محله محور به مدت ۱۱۰۰ نفر ساعت اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح پیشگیری از خودکشی، افزایش تسهیلات ازدواج، تسهیلات فرزندآوری، واگذاری زمین، حمایت و پیگیری جهت راه اندازی مراکز نفس و همچنین حمایت از خانواده‌های دارای فرزند دو و سه قلو انجام شده است.


ولی‌پور خاطرنشان‌کرد: طرح توانمندسازی مهارتی ساکنین مناطق کم برخوردار از دیگر اقداماتی است که در راستای حمایت از خانواده انجام شده است.

وی یادآور شد: در طرح حمایت از زنان در دولت شهید رئیسی نیز برنامه‌هایی از جمله بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار روستایی دارای سه فرزند و بیشتر، ایجاد صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار، اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به زن و خانواده انجام شده است.

ولی‌پور با اشاره به طرح توانمندسازی زنان ۷۰۰ نفر با همکاری فنی و حرفه ای گفت: در این راستا توانمندسازی ۹۵۰ نفر با همکاری دفتر اجتماعی و کمیته امداد، ۱۰۰ نفر با همکاری بانک رسالت، ۵۰ نفر با همکاری بانک کارآفرینان انجام شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان اظهارکرد: زنان بهبودیافته از اعتیاد، شناسایی زنان نخبه و معرفی به جامعه، برگزاری اجلاسیه شهدای زن استان، پیگیری تجهیز و ساخت پارک بانوان شهرستان کوهدشت، سلسله و دورود از دیگر اقدامات در حمایت از زنان بوده است.

کد خبر 1767871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha