سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد ریال زکات در کشوری جمع‌آوری شده است

هرمز با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری و در امور نیازمندان هزینه شد، گفت: ۹۰درصد زکات جمع آوری شده در تأمین هزینه‌های معیشتی، حمایتی و توانمندسازی نیازمندان هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسن هرمز مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور امروز در دیدار با امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه زکات جمع آوری شده برای توانمندسازی نیازمندان به کار گرفته می شود، گفت: سیاست‌های کلی کمیته امداد بر توانمندسازی مددجویان است.

وی با بیان اینکه خودکفایی مددجویان و اتخاذ راهکاری که خانوارها را در گردش اقتصاد یاری دهد در اولویت این نهاد قرار دارد، تصریح کرد: ۹۰درصد زکات جمع آوری شده در تأمین هزینه‌های معیشتی، حمایتی و توانمندسازی نیازمندان هزینه می شود.

هرمز ضمن بیان اینکه ۱۰ درصد مابقی در بخش‌های عمرانی روستاهای محروم کشور هزینه خواهد شد، افزود: کمک به تأمین هزینه تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، ساخت طرح های عام المنفعه و تأمین جهیزیه از دیگر موارد هزینه کرد زکات است.

وی با بیان اینکه مردم نوع‌دوست کشور نیز ۹ هزار میلیارد ریال کفاره و فطریه برای سال جاری پرداخت کردند، افزود: بخشی از این مبلغ به مراکز خیریه و بهزیستی پرداخت شد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد ضمن تأکید بر مشخص شدن اولویت‌های مصرف زکات در استان‌ها بیان کرد: قطعا این موضوع کمک شایانی به ساماندهی بهتر زکات جمع آوری شده خواهد کرد.

امام جمعه زنجان نیز با بیان اینکه فتوای اغلب علما این است که باید اولویت فطریه، معیشت نیازمندان باشد و باید بر همین اساس عمل شود، گفت: طی سال‌های گذشته هماهنگی خوبی در بحث توزیع زکات فطره بین نیازمندان در استان به وجود آمد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان فکر توحیدی دارد، گفت: خوشبختانه در مدت فعالیت این نهاد شاهد اقدامات ارزشمندی در فقرزدایی هستیم.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری زکات فطره که طی چند سال گذشته با کمک مساجد و بانک‌ها در استان زنجان انجام و به مردم نیازمند تحویل داده شد اقدام بسیار خوبی بود، افزود: جمع آوری زکات در روز عید فطر و واریز آن به حساب نیازمندان موجب اعتمادسازی بین مردم شد.

امام جمعه زنجان اظهار داشت: کمیته امداد از مصارف فقرا یک ریال هم مجوز هزینه کرد در بخش کارکنان و سایر امور جاری این نهاد را ندارد و از ابتدای فعالیت کمیته امداد موضوع بر این روال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جمع آوری زکات در استان زنجان، گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۶۳ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است که نسبت به دوره قبل تحقق ۲۴۰ درصدی دارد.

روح اله صالحی با اشاره به جمع آوری ۶۰۰ میلیارد ریال زکات در استان طی سال گذشته، خاطر نشان کرد: بر اساس آمار ۹۳ درصد این مبلغ در حوزه محرومین و هفت درصد در امور عام المنفعه هزینه شده است.

کد خبر 1767890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha