ارائه بیش از ۶۰ فعالیت فرهنگی، هنری و اجتماعی در کتابخانه مرکزی اراک

گودرزی زاده از ارایه بیش از ۶۰ فعالیت فرهنگی، هنری و اجتماعی در کتابخانه مرکزی اراک، بزرگترین کتابخانه عمومی جهان اسلام خبر داد.

علی گودرزی زاده با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه در جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ترویج این فرهنگ امری ضروری است و همگان باید در این راستا تلاش کنند تا دوستی دوباره و بیش از پیش با این یار مهربان رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه کتابخانه ای کشور انشاالله بزودی در شهر اراک افتتاح خواهد شد، گفت: کتابخانه مرکزی اراک با بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین فضاهای فرهنگی در سطح کشور است که درب آن به زودی به روی علاقمندان و اصحاب فرهنگ و هنر باز خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی افزود: با باز تعریف جدید از فضای کتابخانه ها و خدمات کتابخانه ای ان شاءالله این فضای فرهنگی بنا است بیش از ۶۰ فعالیت فرهنگی، هنری و اجتماعی را به علاقمندان در سطح شهر و استان مرکزی ارایه کند.

این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه بزرگترین پروژه کتابخانه ای کشور است که امیدواریم با افتتاح آن سرانه مطالعه به حد مطلب خود در دیارآفتاب، خطه مشاهیر و فرهنگ و مفاخر برسد.

گودرزی زاده خاطر نشان کرد: با عزمی که مسئولین فرهنگ دوست استان و آن حمیتی که در نهاد کتابخانه های عمومی کشور دارند، به زودی شاهد افتتاح بزرگترین پروژه کتابخانه ای کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در تعریف جدید کتابخانه ها، کتابخانه ها مراکز فرهنگی، هنری، دانشگاه ها و فرهنگسراهای اجتماعی و هرآنچه بتواند خدمات درست، صحیح و مطلوبی را به جویندگان آگاهی و دانایی ارایه دهد هستند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی شهر اراک در راستای ارایه خدمات کتاب و کتابخانه ای بنا است خدمات بسیار متنوعی را به همه سطوح؛ اقشار و رده های سنی از کودک و نوجوانان تا سالمندان ارایه دهد.

گودرزی گفت: بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در شهر اراک در فضای ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا و در هفت طبقه (۵ طبقه فرهنگی و دو طبقه پارکینگ) در حال ساخت است، که این مرکز فرهنگی شامل سالن مطالعه آقایان و بانوان، سالن اجتماعات چند منظوره، نمایشگاه های فرهنگی، بخش نسخ خطی و اسناد دولتی و ... است.

وی تکمیل پروژه های کتابخانه ای در سطح کشور را از دستورات و تاکیدات شهید جمهور دانست و عنوان کرد: کتابخانه مرکزی اراک، به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی غرب آسیا تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. گودرزی زاده افزود: کتابخانه‌های عمومی در دولت سیزدهم با حمایت‌های مستمر شخص رئیس جمهور شهید، گام‌های مهمی در جهت توسعه عدالت فرهنگی برداشته است و تکمیل این پروژه عظیم فرهنگی نیز در همین راستا خواهد بود.

کد خبر 1767902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha