هدف‌گذاری ۱۴ هزار فرصت شغلی طی سال جاری در کمیته امداد گیلان

اهرابی با تأکید بر سوق دادن اشتغال به سمت مردمی کردن و برون‌سپاری توسط کمیته امداد با استفاده از ظرفیت جهادگران، کانون‌های کارآفرینی، مراکز نیکوکاری تخصصی و... گفت: هدف‌گذاری ۱۴ هزار فرصت شغلی برای سال جاری با بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، عباس اهرابی_ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان امروز(پنج شنبه، ۲۴خرداد) در جمع خبرنگاران یکی از رسالت های اصلی این نهاد را طی سال های اخیر، توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و گفت: یکی از معیارهای توانمندسازی مدّنظر کمیته امداد درآمد پایدار است.

وی، آمایش و نیازسنجی، مشاوره شغلی و استعدادسنجی، آموزش و ارتقاء مهارت‌های شغلی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، هدایت تا ایجاد فرصت شغلی، نظارت و پشتیبانی جهت پایداری طرح و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی را از جمله اقدامات کمیته امداد برای ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان عنوان کرد.  

اهرابی، توجه به راهبری شغلی و مزیت سنجی ایجاد اشتغال را از کارهای ویژه و مهم کمیته امداد بر شمرد و تصریح کرد: ایجاد شبکه ای از مشاغل بومی و پُردرآمد، تأکید بر تکمیل زنجیره صنایع و مهارت آموزی از جمله اقدامات کمیته امداد در راستای گسترش مقیاس فعالیت و احیاء صنایع بومی می باشد.

وی، با تأکید بر سوق دادن اشتغال به سمت مردمی کردن و برون سپاری توسط کمیته امداد، خاطرنشان کرد: در این راستا، از ظرفیت جهادگران، کانون های کارآفرینی، مراکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی بهره گرفته می شود.

اهرابی، با اشاره به اینکه دهک های یک تا پنج می توانند از تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی برخوردار شوند، گفت: برطرف کردن نیازهای اساسی اقشار کم برخوردار، افزایش شأن و منزلت این قشر، کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، افزایش مناعت طبع خانواده ها و افزایش تولید ملّی از اهداف این طرح می باشد.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده است در سال جاری ۱۴ هزار فرصت شغلی با اعتبار یک هزار و چهارصد میلیارد تومان ایجاد شود، تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۵۴ فرصت شغلی با اعتبار هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان در استان ایجاد شد.

اهرابی همچنین خاطر نشان کرد: افراد حائز شرایط می بایست از طریق سامانه حیات درخواست خود را ثبت نموده تا پس از ارزیابی و کسب امتیاز لازم، از این تسهیلات بهره مند شوند.

کد خبر 1767904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha