نخستین فراخوان «پیام مسجد» با محوریت ماه محرم

مدیر پژوهش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از اعلام نخستین فراخوان «پیام مسجد» با محوریت ماه محرم، ویژۀ ائمه جماعت استان‌های خراسان خبر داد.

حجت‌الاسلام امیر محمدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، از اعلام نخستین فراخوان پیام مسجد با محوریت ماه محرم، ویژۀ ائمه جماعت استان‌های خراسان خبر داد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در موضوعات پیشنهادی این فراخوان، محتوای منبر مکتوب خود را  تا ۳۱خرداد۱۴۰۳ به معاونت پژوهش و نشر مرکز رسیدگی به امورمساجد استان‌های خراسان ارسال نمایند.

مدیر پژوهش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، درج محتوا در قالب کتاب با ذکر نام نویسنده، تشکیل پروندۀ پژوهشی در مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان و نیز درج امتیاز پژوهشی در سامانۀ رواق را از امتیازات شرکت در این فراخوان عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص موضوعات فراخوان تصریح کرد: زمینه‌سازی بزرگداشت و تبیین واقعه کربلا و ایجاد روحیه عاشورایی و نقش آن در تربیت یاران ظهور؛تبیین چرایی صلح حسنی و چرایی قیام حسینی علیهما السلام، گفتگو و مذاکره و رابطه آن با جهاد و میدان؛تبیین اهداف قیام عاشورا (امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با بدعت های بنی امیه در دین، اقامه و عرضه دین ناب محمدی، نمایش و عرضه اخلاق و کرامات والای انسانی، تبیین جایگاه و اهمیت نماز در حین جهاد)؛نقش بزرگداشت و برپایی مجالس عزاداری عاشورا در احیای دین ناب و ایجاد روحیه عاشورایی(کربلایی) میان مردم از جمله موضوعات این برنامه است.

وی ادامه داد: بازخوانی و بررسی چگونگی بروز نفاق در میان مردم کوفه؛ بازخوانی و بررسی چرایی شکل گیری کینه، دشمنی و خشونت شدید لشکر یزید نسبت به امام حسین علیه السلام؛تبیین و تفسیر گزیده ای از اهم سخنرانی های امام حسین علیه السلام از آیات قرآن، روایات و ادعیه ای که ایشان در کربلا و عاشورا بیان کردند؛زندگی نامه سیره اخلاقی امام حسین علیه السلام در برخورد با مخالفان؛ولایت مداری و ولایت پذیری حضرت ابوالفضل علیه السلام؛امام حسین علیه السلام، عواطف و خانواده در میدان جنگ؛ بررسی و بازخوانی روش و شیوه ی امام حسین علیه السلام در اداره صحنه قیام عاشورا برای بقای دین اسلام؛ ولایت مداری و ولایت پذیری اصحاب سیدالشهداء علیه السلام نیز از موضوعاتی است که در برنامه به آن بپردازند.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال اثر در پیام‌رسان ایتا به حساب کاربری @masjed_payam مراجعه کنند.

خبرنگار: احمد عدالتیان

کد خبر 1767913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha