تربیت نسل سالم و صالح مظهر قدرت ملی است

حجت الاسلام ابوی‌سانی گفت: تربیت نسل سالم و صالح کلید ظهور امام عصر(عج)‌ و مظهر قدرت ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد ابوی‌سانی امروز پنجشنبه(۲۴خرداد) در برنامه نشست بصیرتی پایوران، خانواده کارکنان و وابستگان سپاه انصارالرضا(ع) اظهار کرد: قرآن کریم به ما تأکید دارد که جریان حق و باطل را بشناسیم فایده این شناخت دیدن جریان حق در زندگی است و آشنایی با جریان باطل‌ است.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن از واژه فتنه یاد می‌کند، یعنی فضای غبارآلودی که حق و باطل بدرستی در آن مشخص نیست و باید به سراغ فردی برویم که حق را به خوبی می‌شناسد؛ قرآن می فرماید: «این فضای فتنه از قتل و کشتار بدتر است و پیوسته این جریان با شما مؤمنان همراه و در ستیز است تا اعتقادات شما را از شما بگیرد.»

استاد حوزه علمیه و کارشناس سیاسی افزود: امروز در یک نبرد قرار گرفتیم باید تا آرایش جنگی بگیریم و شیوه های مقابله با این پیکار را بدرستی بدانیم که هر زمان بسته به شرایط متفاوت است.

حجت الاسلام ابوی‌سانی با بیان اینکه هدف جنگ نرم تغییر ذائقه افراد است، گفت: حساسیت‌زدایی نسبت به منکرات، عدم توانایی با معضلات و ناهنجاری‌ها از اهداف جنگ نرم است.

وی ادامه داد: امروز دشمنان با ابزار رسانه و راه اندازی جنگ ترکیبی بر علیه خانواده‌ه به دنبال صربه زدن به جمهوری اسلامی هستند چون در نگاه دینی خانواده مهمترین ابزار انسان‌سازی است و مؤلفه‌ توحید هم جریان انسان تربیت شده است.

حجت الاسلام ابوی‌سانی افزود: جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک گفتمان سومی در برابر دو گفتمان سلطه‌گری و سلطه پذیری به دنیا ارائه داد و آن گفتمان سلطه‌ستیزی بود.

استاد حوزه علمیه و کارشناس سیاسی افزود: ایران با مولفه نیروی انسانی متعهد به نظام اسلامی در جهان قطب و الگو شد که دشمنان امروز با هجمه فرهنگی و رسانه‌ای این نقطه قوت را هدف قرار داده تا نیروی انسانی را از بین ببرد.

وی به اهمیت تشکیل خانواده تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر مقوله ازدواج و فرزندآوری تاکید دارند؛ چراکه این یک مجاهدت بزرگ است که نظام خانواده بتواند نیروی انسانی متعهد به نظام تربیت کند.

حجت الاسلام ابوی‌سانی در ادامه بر درک میدان جنگ تأکید کرد و گفت: امروز در نبرد رسانه‌ای دشمنان فضای مجازی و به ویژه پلتفرم‌های خارجی در تیرس دشمن است.

وی با باین اینکه تربیت نسل سالم و صالح کلید ظهور امام عصر(عج)‌ و مظهر قدرت ملی است، گفت: امروز مسئولیت و رسالت خانواده متدینین و انقلابی‌ها در جامعه سنگین‌تر از بقیه است و باید سبکی از زندگی و تربیت خانواده به کار گرفته شود که تراز انقلاب اسلامی باشد تا برای سایرین الگو باشند.

کد خبر 1767928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha