تمدن سازی رویکرد کنگره شهداء باشد

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین آن در جامعه گفت: کنگره شهدا نباید درگیر کلیشه های اداری باشد بلکه در جهت نهادینه کردن فرهنگ و معارف شهدا باید از ظرفیت های هنری به نحو شایسته ای استفاده کند و بستر ساز تمدن نوین اسلامی باشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی با حضور در آیین عهد خدمت که پنجشنبه ۲۴ خرداد در سالن‌شهدای دولت استانداری‌ البرز برپا شد گفت: امروز کنگره شهداء فرصت تجدید عهد با آرمان های شهدای والامقام است. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: کنگره شهدای استان البرز بستری برای تجدید عهد با شهدا است که متناسب با اهمیت آن تمامی دستگاه و متولیان امر باید همراهی لازم‌ را داشته باشند.

به گفته امام جمعه کرج، کنگره شهدا نباید درگیر کلیشه های اداری باشد بلکه در جهت نهادینه کردن فرهنگ و معارف شهدا باید از ظرفیت های هنری به نحو شایسته ای استفاده کند و بستر ساز تمدن نوین اسلامی باشد .

وی افزود : در میان انواع هنرها فیلم و سینما به طور خاص می تواند در ترویج فرهنگ و معارف شهدا موثر باشد و در این راستا باید از این بستر در جهت  انتقال معارف شهدا به نسل جوان استفاده شود .

وی با عنوان این مطلب که روایتگری و تبیین فرهنگ شهداء یک ضرورت برای جامعه امروز است بیان کرد: اگر ما روایت درست را برای نوجوان و جوان خود عنوان نکنیم، دشمنان روایت جعلی و دلخواه خود را برای فرزندان ما بیان می کنند.

به گفته وی، کنگره شهداء زمینه مشارکت پرشور و حداکثری عموم مردم در مسیر کسب ایده های ناب در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. 

وی افزود : علاوه بر شهدا باید در مقوله دوستان و رفقای شهدا  به صورت ویژه و تخصصی فعالیت شود و  میراث معنوی آنها در اختیار افشار مختلف جامعه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان با ضروری خواندن آشنایی کودکان با فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی عنوان کرد: تقویت باورهای ایمانی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت هایی است که باید در ابعاد تربیتی تبیین شود. 

کد خبر 1767932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha